رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل:

رسالت جهاد دانشگاهی تبدیل علم به فناوری و خلق ثروت است/ وضعیت آب شرب اردبیل بهبود می‌یابد

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه رسالت جهاد دانشگاهی تبدیل علم به فناوری و خلق ثروت است، افزود: موضوع فناوری حذف فلزات سنگین و آرسنیک از آب شرب شهری اردبیل تدوین شده است و ما آماده ارائه این فناوری به دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

حسام رسولی ۱۴ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهل و چهارمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی فرهنگ ساز است و اشاعه دهنده فرهنگ و روحیه «ما می توانیم» در جامعه می باشد که با امید آفرینی سعی در انجام آن دارد.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی حلقه میانی دولت و مردم و دانشگاه و جامعه است و در این راستا ما با ایفای ۵ نقش مهم و حساس در حوزه های مختلف سعی در خدمت رسانی به مردم داریم.

رسولی در تشریح این حوزه‌ها، افزود: در حوزه نقش آفرینی در عرصه‌های سلامت و درمان اقدامات بسیار مطلوبی انجام شده است که شامل فعالیت مطلوب و مثبت مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی، ذخیره خون بندناف، انجام پژوهش و پیشگیری در حوزه ناباروری و... است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل عنوان کرد: میانگین نتایج مثبت عملکرد مرکز ناباروری استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است و همین موضوع سبب شده تا مراجعات به این مرکز مناسب باشد.

رسولی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل درمان ناباروری زوجین با راه‌اندازی این مرکز خدمات متنوعی در حال انجام است به طوری که ما سال گذشته ۲۵۹ نفر آمار مثبتی را در درمان ناباروری داشته‌ایم که ۵۸۰ زوج را شامل می‌شود. همچنین در حوزه ذخیره خون بند ناف ۲۴۶ فقره قرارداد جهت نگه‌داری از بانک خون منعقد شده است.

وی اضافه کرد: این مرکز همسطح سایر مراکز درمان ناباروری در سطح کشور و منطبق بر استانداردهای پژوهشگاه رویان و ابن سینا فعالیت می‌کند و سعی ما بر این است تا در شمالغرب کشور بتوانیم برای استان‌های همجوار نیز خدماتی ارائه کرده و زمینه انجام آزمایش‌های پیچیده تعیین جنسیت را نیز انجام دهیم.

۴۸۳۳ نفر در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی استان آموزش دیده‌اند

رسولی با اشاره به دومین حوزه فعالیت جهاد دانشگاهی که مرتبط با توانمندسازی و ارتقای بهره‌وری سازمان‌های دولتی، خصوصی و مردمی است، تصریح کرد: ۴ مرکز آموزش کوتاه مدت در سطح استان اردبیل فعالیت دارد که در قالب این مراکز ۴ هزار و ۸۳۳ نفر آموزش دیده‌اند و از این طریق گواهی معتبر دریافت کرده‌اند تا به این طریق وارد بازار کار شوند.

وی با اشاره فعالیت واحدهای فناور در حوزه گیاهان دارویی گفت: ۶ محصول دارویی در این حوزه سیب سلامت دریافت کرده‌اند و به تولید انبوه رسیده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: سایر فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های افکارسنجی و برگزاری آزمون‌های استانی و کشوری است که نتایج بسیار مطلوبی از عملکرد این مراکز حاصل شده است.

رسولی در خصوص فعالیت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی، تاکید کرد: مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی استان اردبیل آماده دریافت ایده‌های نوآورانه از هر محیط علمی و عمومی است تا رسیدن به مرحله عملیاتی تحت پوشش شبکه جهاد دانشگاهی و سایر مراکز علمی قرار دهد.

وی بیان کرد: در قالب مرکز فعالیت‌های قرآنی تجلیل از مفاخر قرآنی استان انجام شد و فعالیت‌های قرآنی در این زمینه در حال انجام است.

فناوری حذف فلزات سنگین از آب شرب اردبیل حاصل شده است

رسولی از فعالیت فناورانه جهاد دانشگاهی استان خبر داد و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی ترویج نانوفناوری در استان را جزو رسالت‌های اصلی خود می داند و در کنار این موضوع فناوری حذف فلزات سنگین و آرسنیک از آب شرب شهری اردبیل تدوین شده است و ما آماده ارائه این فناوری به دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

تولید محلول یخ زدایی در دمای منفی ۳۵ درجه ؛ فناوری نوین جهادگران اردبیل

وی ادامه داد: فناوری یخ‌زدایی مدرن از معابر شهری توسط جهاد دانشگاهی استان اردبیل حاصل شده است و پروژه یخ‌زدایی با محلول‌های ویژه بدون آسیب زیست محیطی تا دمای منفی ۳۵ درجه سانتی‌گراد قابل انجام است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل به فعالیت‌های منابع خلاق فرهنگی اشاره کرد و گفت: فعالیت خبرگزاری‌های مرکز، فعالیت انتشارات دانشگاه با انتشار و ارزیابی ۴۹ جلد کتاب طی امسال و فعالیت مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری با محوریت ترویج نمای اصیل ایرانی از جمله اقدامات در این حوزه است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل همچنین فعالیت مرکز افکارسنجی را با هدف توانمندسازی سازمان‌ها در ارائه مدیریت قوی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار نظرسنجی و رضایت‌سنجی، نظام پیشنهادات نیز در این حوزه برقرار شده و سعی ما بر این بوده تا بتوانیم خدمات مناسبی را ارائه کنیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403051409371
  • خبرنگار :