رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان:

پارک علم و فناوری استان زنجان، پایین‌ترین بودجه کشوری را دارد

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: پارک علم و فناوری استان زنجان همچنان پایین‌ترین بودجه کشوری را داشته و بودجه اختصاصی برای امسال ۱۷میلیارد تومان است.

عباسعلی زمانی امروز (یکشنبه ۱۴ مرداد ماه) در نشست خبری که در پارک علم و فناوری استان زنجان برگزار شد با اشاره به علت تخصیص بودجه کم به پارک علم فناوری استان زنجان، اظهار کرد:  پارک علم فناوری استان زنجان دیرتر از سایر پارک های کشور شروع به‌کار کرده است.

وی افزود: استان زنجان با رتبه ۱۴ کشوری رتبه بالاتر از میانگین کشوری در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را از آن خود کرده که این امر نشان‌دهنده ظرفیت بالای موجود در این بخش است.

زمانی درمورد دلیل رتبه بالاتر سایر استان‌ها در این حوزه، گفت: علت این موضوع سابقه بیشتر پارک‌های علم و فناوری این استان‌ها است و می‌توان گفت پارک علم و فناوری استان زنجان جوان‌ترین پارک علم و فناوری کشور است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه به روزهای خوب پارک علم وفناوری خواهیم رسید، گفت: زمین نیم هکتاری حداکثر تا ۶ ماه آینده بهربرداری خواهد شد و با بهربرداری از زمین ۱۵ هکتاری می‌توانیم توانمندی‌های علم و فناوری استان زنجان را به نمایش بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در استان وجود دارد که ۲۱ شرکت در دانشگاه علوم پایه، ۵ شرکت در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان و ۴ شرکت در پارک سلامت مستقر هستند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان شامل سه رده نوپا، نوآور و فناور هستند که در این راستا در استان زنجان ۷۸ درصد شرکت‌ها نوپا و ۱۶ درصد نوآور و ۶ درصد ‌فناور هستند.

رئیس پارک علم وفناوری استان زنجان در مورد تقسیم‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان براساس فعالیت، بیان کرد: زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در استان زنجان شامل ۲۲ درصد ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، ۱۵ درصد فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۲۴ درصد مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، ۲۸ درصد برق و الکترونیک و فتونیک و فناوری زیستی و ۶ درصد کشاورزی و صنایع غذایی است.

زمانی در مورد عملکرد پارک عام و فناوری در سال‌های ۱۴۰۰تا ۱۴۰۲، گفت: تعداد واحدهای فناور از ۸۰ واحد به ۱۵۸ شرکت رسید که میزان درآمد آنها از ۶۰ میلیارد تومان به ۱۶۲ میلیارد تومان و تعداد شاغلان در این حوزه از ۵۹۸ نفر به ۱۲۴۷ افزایش یافته است.

وی افزود: در بحث خدمات انجام شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناری استان زنجان در سال۱۴۰۲، ۱۵ رویداد استارتاپی، ۵ رویداد آموزشی برگزار شد و ۱۴ ثبت اختراع، ۱۶۶ پرونده مالکیت فکری و ۶۵ فریلنسر وجود داشته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه در بحث ارزش‌افزوده پارک علم و فناوری استان زنجان رتبه ۱۷ کشوری را دارا است، عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان زنجان دارای زیرساخت‌های قابل توجهی است که شامل شرکت‌ها و نیروی جوان توانمند است.

زمانی در مورد تعداد واحدهای فناور مستقل نیز اظهار کرد: تعداد این واحدها در پارک استان ۱۵۸، در پارک علوم پایه ۷۰، در جهاددانشگاهی ۲۷، در دانشگاه آزاد ۱۰، دانشگاه زنجان ۲۷، پارک سلامت ۲۲ و در مرکز تحقیقات ۱۰ واحد است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403051409253
  • خبرنگار : 50295