تمهیدات ستاد اقامه نماز استان ایلام برای برپایی نماز در ایام اربعین

مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام گفت: برپایی چادر برای اقامه نماز، پیگیری روند تکمیل مساجد در مسیر تردد، پخش اذان، اعزام امام جماعت، رفع نواقص نمازخانه‌های بین‌راهی و تهیه اقلام فرهنگی از اقدامات ستاد اقامه نماز استان ایلام در برای ایام اربعین است.

«فیض‌اله رضایت» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تشکیل کارگروه بازدید از مساجد و نمازخانه‌های بین راهی در آستانه اربعین حسینی گفت: این کارگروه با حضور نمایندگانی از استانداری، شرکت نفت، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دستگاه‌های متولی برای بازدید از نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به وجود چهار راه مواصلاتی در استان تا مرز مهران و پایانه شهید سلیمانی گفت: یکی از اقدامات ستاد اقامه نماز استان ایلام در آستانه اربعین، توزیع مهر در مساجد، نمازخانه‌ها و مواکب بین راهی است، سال گذشته ۴۰ هزار مهر در این اماکن توزیع شد و امسال تعداد بیشتری توزیع می‌شود.

رضایتی با یادآوری اینکه توزیع قبله‌نما در بین مواکب از دیگر نیازهای ضروری است که ستاد اقامه نماز در حال پیگیری آن است، خاطرنشان کرد: پیگیری روند تکمیل مسجد عتبات عالیات در پایانه مرزی شهید سلیمانی نیز در دستور کار است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام از برپایی چادرهایی به عنوان نمازخانه بین راهی توسط جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: در موکب‌هایی که ظرفیت کافی دارند و در مسیر پیاده‌روی اربعین نیز چادرهایی برای اقامه نماز برپا می‌شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش نواقص مساجد ورودی و خروجی شهر ایلام به شهرداری و استانداری گفت: دو مسجد اصلی و پرتردد در ایام اربعین در این استان وجود دارد که تلاش می‌شود نواقص آن در این ایام برطرف شود.

رضایتی ادامه داد: پخش اذان و برپایی نماز جماعت در مواکب، اعزام روحانی برای اقامه نماز و تهیه فرش مناسب برای مساجد و موکب‌ها و  تجهیز نمازخانه‌ها از دیگر اقدامات ستاد اقامه نماز در آستانه اربعین است، در این ایام ۵۰ روحانی برای اقامه نماز اعزام خواهند شد.

وی به بازدیدهای دوره‌ای و منظم کارشناسان ستاد اقامه نماز استان از مساجد و نمازخانه‌های بین راهی در این ایام اشاره کرد و گفت: تهیه و توزیع اقلام فرهنگی با موضوع نماز و مهدویت متناسب با پیاده‌روی اربعین در بین زائران از دیگر اقدامات ستاد اقامه نماز است که بخشی از این اقلام توسط ستاد استان و بخشی نیز از سوی معاونت فرهنگی ستاد اربعین تأمین خواهد شد.

به گفته مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام، چاپ و نصب بنرهای مناسبتی با موضوع نماز در مسیر پایانه مرزی با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و ایجاد دیوار نوشته با موضوع نماز در پایانه مرزی شهید سلیمانی از دیگر اقدامات انجام شده در آستانه اربعین حسینی است.

وی گفت: موضوع نماز مهم‌ترین بخش پیاده روی اربعین را تشکیل می دهد و کارهای فرهنگی ستاد اقامه نماز استان نیز در راستای اقامه نماز است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403051409051
  • خبرنگار : 71299