عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد

زنگ خطر برای رشته‌های علوم پایه و فنی و مهندسی در کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: گرایش جوانان به رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است و این یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

احمد فاطمی، امروز در نشستی با حضور جمعی از تشکل‌های اجتماعی و کارگری و مدیران آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای، با ابراز نگرانی از اینکه گرایش به سمت آموزش‌های فنی و تخصصی و مهارت افزایی ضعیف شده است، اظهار کرد: این امر می‌تواند آسیب‌های بزرگی را برای کشور ایجاد کند و سبب نگرانی‌هایی در آینده شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، آموزش‌های مهارتی را برای ورود به کسب و کار و موفقیت در کارآفرینی ضروری خواند و آینده جهان و کشور را آینده کارآفرینان تلقی کرد.

این مسئول ادامه داد: رفع موانع و تشویق شهروندان و دانش اموزان به سمت  آموزشهای  مهارتی و کارآمد  برای توسعه کشور ضروری است.

 فاطمی با بیان اینکه هدایت تحصیلی نادرست دانش اموزان موجب کاهش نیروی انسانی متخصص درحوزه صنعت و مهارت شده است، تصریح کرد: متولیان آموزشی کشور باید با مشاوره‌های صحیح  برای این امر چاره جویی کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصلاح نظام اداری و شایسته‌سالاری، استقرار و تقویت نظام نوآوری، ارتقای جایگاه و حفظ کرامت نیروی انسانی و الگوبرداری از تجارب موفق بین‌المللی به منظور ایجاد رضایت شغلی در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان، از ضرورت‌های حفظ آنان در کشور است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051408816
  • خبرنگار :