مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور خبر داد

برگزاری اولین اردوی ادبی «قاف» به میزبانی استان گلستان

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشوراز برگزاری اولین اردوی ادبی کشور به میزبانی استان گلستان در شهرستان علی آباد کتول در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ مرداد خبر داد و گفت: در این رویداد ۱۲۰ نوجوان شاعر و نویسنده که از بهترین های استان خود هستند با هم رقابت می‌کنند.

الهه غیناقی عصر شنبه، ۱۳ مرداد در نشست رسانه‌ای رویداد کشوری «قاف»، باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان که با حضور مجتبی حاذق مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور، برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار و سالگرد شهید صارمی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۸ مرکز در سطح استان گلستان دارد که از این تعداد سه مرکز در شهر گرگان، دو مرکز در گنبدکاووس، یک مرکز در شهر دلند و یک مرکز نیز در مابقی شهرستان‌های گلستان قرار دارد.

وی بیان کرد: تا پیش از این تنها دو مرکز در شهرهای گرگان و گنبدکاووس به صورت دو شیفت فعالیت می‌کردند و مابقی مراکز تک شیفت بودند که به منظور بهره‌مندی بیشتر کودکان مراکز دو شیفت به صورت سه شیفته و اکثر مراکز تک شیفت به صورت دو شیفته فعال شدند.

غیناقی از رشد پنج برابری اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گلستان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۱ هزار نفر عضو کانون کودکان و نوجوانان گلستان هستند و بیش از ۲۴۰ هزار جلد کتاب در مراکز کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان داریم.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان اضافه کرد: علاوه بر ۱۸مرکز ثابت، ۹ کتاب‌خانه سیار، ۲ کتاب‌خانه پستی و سه مرکز فراگیر برای برگزاری کارگاه‌های دوره‌ای و تخصصی با مربیان متخصص و مجرب در تابستانی سال جاری به منظور تمرین مهارت‌های زندگی آماده‌ی خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتبارات عمرانی برای بهسازی مراکز  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود اما با کمک خیرین دو برابر این اعتبارات صرف هزینه نوسازی این مراکز شد، گفت: در تابستان امسال با برگزاری فیلم‌های انیمیشن، ارائه کتاب‌های علمی، قصه خوانی،کلاس های هنری و ادبی، برگزاری حسینیه کودک و نوجوان و ده‌ها برنامه فرهنگی با کمک نوجوانان گام های موثری در راستای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برداشتیم.

 مجتبی حاذق مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور نیز  با اشاره به اینکه ماموریت ذاتی کانون استعدادیابی و استعدادپروری است، گفت: کانون پرورش فکری در سال های گذشته به سمت جشنواره محوری رفته بود اما تلاش کردیم تا رویکرد کانون را به سمت استعدادپروری تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه در قدم اول سال گذشته باشگاه شعر رسما کار خود را با ۵۰ نوجوان شاعر از سراسر کشور در گیلان اغاز کرد و در قدم بعدی با حضور ۵۰ نوجوان نویسنده به کار خود ادامه داد، افزود: با حضور ۱۲۰ نوجوان شاعر و نویسنده تا انتهای سال جاری اولین باشگاه هنرهای نمایشی نوجوان و تصویرگران نوجوان در کانون با هدف شناسایی و تربیت ادبی و هنری آغاز به کار می‌کند.

حاذق از برگزاری اولین اردوی ادبی کشور به میزبانی استان گلستان در شهرستان علی آباد کتول در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ مرداد خبر داد و تصریح کرد: این رویداد ۱۲۰ نوجوان شاعر و نویسنده که از بهترین‌های استان خود هستند و با همراهی اساتید به نام هنری و ادبی کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403051308654
  • خبرنگار : 50604