مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان:

جهاددانشگاهی نقش بزرگی در اهتمام به حفظ منابع آبی کشور ایفا کرده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی نقش بزرگی در اهتمام به حفظ منابع آبی و آبادانی و پیشرفت کشور ایفا کرده است، گفت: جهاددانشگاهی با فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در اذهان نسل جدید، گام مهمی را در این خصوص برداشته است.

اکبر باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در زنجان، اظهار کرد: سوابق ارزنده و درخشان جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف اعم از علمی، پژوهشی، فرهنگی و کاربردی از دید صاحب‌نظران و اهل علم و فن پوشیده نبوده و برای همگان مبرهن و غیرقابل انکار است.

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه‌ای زنجان نیز همواره در امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با این نهاد انقلابی همکاری داشته و دارد. در همین راستا، شرکت آب منطقه‌ای زنجان از سال‌تحصیلی ۹۶ _ ۹۵ طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) را در قالب قراردادهای سالانه با جهاد دانشگاهی اجرا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان تصریح کرد: این طرح ملی با رویکرد صیانت از منابع آبی کشور توسط وزارت نیرو جهت اجرا به شرکت‌های آب منطقه‌ای در سطح کشور ابلاغ شده است تا دانش‌آموزان که نسل‌های جدید و سازندگان آتی این کشور هستند، بر اهمیت آب و منابع آبی واقف شده و حفاظت و صیانت از آن در نسل جدید و نسل‌های آینده نهادینه شود.

باقری یادآور شد: در چندین سال گذشته شرکت آب منطقه‌ای زنجان با همکاری جهاددانشگاهی استان در اجرای این طرح رتبه‌های برتر را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و جهاددانشگاهی در اجرای طرح ملی داناب با استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود فرهنگی و آموزشی خود توانسته است اهمیت آب و منابع آبی را برای دانش‌آموزان مقطع اول و دوم متوسطه در سطح استان زنجان آشکار سازد تا مقوله آب و ارزش آن به فراموشی سپرده نشود.

وی عنوان کرد: این نهاد انقلابی نقش بزرگی در اهتمام به حفظ منابع آبی و آبادانی و پیشرفت کشور ایفا کرده است، چرا که تبیین بحران آب با ارائه راهکارهای علمی و جدید و تدریجی برای نسل دانش‌آموزی می‌تواند در مواجهه با تنش‌آبی و رفع چالش‌های پیش‌رو تاثیرگذار بوده و در آینده کشور بالأخص در حوزه تامین امنیت غذایی و تاب‌آوری تولید کشاورزی موثر باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق پیام مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، نقش این نهاد انقلابی پررنگ‌تر می‌شود؛ چرا که لازمه اصلی تولید و خودکفایی کشور، داشتن منابع آبی پایدار است و جهاددانشگاهی با فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در اذهان نسل جدید، گام مهمی را در این خصوص برداشته است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403051308348
  • خبرنگار : 50161