معاون اداره کل بهزیستی خراسان شمالی:

اعتبارات پیشگیری از اعتیاد نسبت به هزینه درمان آن ناچیز است

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: اعتبارات برای پیشگیری از اعتیاد نسبت به هزینه درمان آن ناچیز است.

احسان حسینی معصوم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اختلاف اعتباری میان این دو امر بسیار فاحش است به‌طوری که در سال گذشته، اعتباری که برای درمان اعتیاد در این اداره کل هزینه شد، ۱۰ میلیارد تومان بود، اما اعتباری که برای پیشگیری هزینه شد، ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. از سوی دیگر، موسسات و سمن‌هایی که مجری طرح‌های پیشگیری از اعتیاد هستند باید در این زمینه تلاش زیادی انجام دهند و فقط هدف آن‌ها انتفاع موسسه یا اجرای یک طرح نباشد.

وی با اشاره به اینکه در راستای پیشگیری از اعتیاد در این اداره کل برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود، ادامه داد: یکی از برنامه‌های انجام‌شده، پیشگیری از اعتیاد در محیط کاری است که این برنامه در ۲۵ محیط کاری اجرایی شد. از سوی دیگر، در گذشته زنان دارای همسر معتاد از برنامه‌های پیشگیری مغفول باقی مانده بودند که از سال گذشته برنامه‌های آموزشی برای آگاهی و توانمندسازی آن‌ها اجرا شد و این برنامه در ۹ محله اجرایی شد.

حسینی معصوم کارزار رسانه‌ای را از دیگر برنامه‌هایی اعلام کرد که در راستای آگاه‌سازی از اعتیاد در حال انجام است، گفت: تلاش ما این است تا با اجرای این برنامه به والدین تلنگری زده شود تا بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و آن‌ها را کنترل کنند.

وی افزود: خط ملی اعتیاد از دیگر اقداماتی است که افراد با تماس با این خط مشاوره‌های لازم برای پیشگیری از اعتیاد را دریافت می‌کنند که در سال گذشته ۲۹۰۸ تماس با این خط برقرار شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403051308174
  • خبرنگار : 50046