مسئول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان تاکید کرد

تکمیل پروژه امامزاده سید احمد مرند در انتظار همت مسئولان استانی

مسئول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای آذربایجان شرقی اظهار کرد: تکمیل پروژه امامزاده سید احمد مرند در انتظار همت مسئولان اداره کل اوقاف استان مسئولان شهرستان بوده و وضعیت فعلی آن قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا غیبی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: امامزاده سید احمد(ع) با یک واسطه به امام هفتم می‌رسد و از لحاظ سند، معتبرترین امامزاده شمالغرب کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح توسعه صحن این امامزاده در سال ۱۳۸۳ کلنگ زنی شده است، افزود: درسال ۹۶ ساختمان قدیمی تخریب و اسکلت سازی شده و بهمن ماه سال گذشته گنبد نصب شده ولی به خاطر کمبود بودجه، کار متوقف شده و شرایط فعلی در شأن امامزاده نیست.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی به علت ناقص بودن ساختمان امامزاده و نبود امکانات اولیه، اهالی شهرستان مرند و زائران از این وضعیت ناراحت و معترض هستند.

غیبی با بیان اینکه به دلیل نبود هیأت امنای توانمند، این پروژه رها شده است، اظهار کرد: این امامزاده از لحاظ فرهنگی و دینی ظرفیت بزرگی در منطقه به شمار رفته و مورد استقبال مردم بوده اما از خدمات رسانی مطلوبی برخودار نیست.

مسئول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای آذربایجان شرقی ضمن تشکر از اداره اوقاف استان و شهرستان بیان کرد: بسیاری از خیرین شهرستان آمادگی لازم برای تکمیل امام زاده را دارند و تا به‌حال کمک‌های خوبی هم انجام شده که با سازماندهی خیرین می‌توان فعالیت‌ها را سرعت بخشید. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بقعه این امامزاده در استان‌ها و شهرهای دیگر بود تاکنون به یکی از بزرگترین امامزاده‌های موجود کشور تبدیل شده بود. هر چند برای تکمیل آن کمک مردم و خیرین نیاز است اما مسئولین مرند هم در این باره مطالبات جدی نکرده‌اند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403051308111
  • خبرنگار : 50536