رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت:

انفجار منزل مسکونی در رشت یک مصدوم برجای گذاشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره به باز بودن اجاق گاز و انفجار خانه در حمیدیان رشت یک مصدوم بر جای گذاشت، گفت: طبق اطلاعات واصله مصدوم جوان ۲۰ ساله بوده و با ۶۵ درصد سوختگی تحت درمان است.

شهرام مومنی شامگاه جمعه ۱۲ مرداد ماه با اشاره به حادثه انفجار و آتش سوزی در حمیدیان رشت، اظهار کرد: این حادثه به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد که سریعا هشت خودروی آتش نشانی به همراه ۲۵ آتش نشان و افسر ارشد به محل حادثه واقع در حمیدیان خیابان نوآوران اعزام شدند.

وی با اشاره به آتش گرفتن یک باب منزل مسکونی و مصدومیت جوانی حدودا ۲۰ ساله، افزود: تیم عملیات سریعا نسبت به مهار آتش و پیشگیری از گسترش آن به سقف خانه‌های همجوار اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه باز بودن یکی از شعله‌های اجاق گاز رومیزی و لمس کلید برق توسط پسر خانواده موجبات انفجار و آتش سوزی را فراهم داشت، گفت: مرد جوان به شدت دچار سوختگی از ناحیه دست، پا، صورت و بدن شده که سریعا به بیمارستان منتقل شد.

مومنی با تاکید بر اینکه در این حادثه و قبل از انفجار، استشمام بوی گاز حس می‌شد به شهروندان توصیه کرد: در زمان استشمام بوی گاز به آرامی پنجره و یا درب را باز کنید و از روشن کردن و یا خاموش کردن کلیدهای برق و یا هر نوع منبع حرارتی خودداری کنید.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت درباره آخرین وضعیت مصدوم، خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات واصله مصدوم با ۶۵ درصد سوختگی تحت درمان است.

مومنی اشاره به غرق شدن مرد جوان در آب بند روستای مژدهه شفت، تصریح کرد: عصر روز جمعه امروز ۱۲ مرداد ماه نیز غرق شدن مردی حدودا ۳۲ ساله به آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: سریعا سه تن از غواصان به همراه یک تن از افسران ارشد به محل حادثه واقع در شفت، دهستان جیرده روستای توریستی مژدهه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: حادثه غرق شدن مرد جوان بومی در حین شنا و در عرض آب بند رخ داد که تیم آتش نشانان با توجه به تاریک شدن هوا پس از غوص زنی و جستجو در کمتر از چند ساعت نسبت به خارج کردن جسد بی جان جوان اقدام کردند و به خانواده‌اش سپردند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051307999
  • خبرنگار : 50646