به گزارش ایسنا، بنیاد ملی نخبگان با تصویب شیوهنامه توسعه فعالیتهای مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم از توسعه فعالیتهای مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم پشتیبانی میکند.
بهمنظور تحقق مأموریت و نیل به اهداف «طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب)» و در اجرای سیاستهای اجرایی طرح شهاب در محور «هدایت» مبنی بر «تنوعبخشی به موقعیتها و تجربههای یادگیری برای تمام دانشآموزان» در دوره ابتدایی و «ارتقاء کیفیت تحصیل رسمی، غنیسازی در حوزههای استعدادی و پرورش مهارتهای پایه اثرگذاری نخبگانی (خلاقیت، حل مسأله، رهبری و همدلی اجتماعی) مستعدان» در دوره متوسطه (مصوب شورای راهبری طرح شهاب)، بنیاد ملی نخبگان با تصویب شیوهنامه توسعه فعالیتهای مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم از توسعه فعالیتهای مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم پشتیبانی میکند.
اهداف طرح عبارتند از:
* رشد و بالندگی مستعدان در مناطق مختلف (با تأکید بر مناطق محروم) و بهرهگیری از توانمندیها و قابلیتهای آنان در تعالی و پیشرفت متوازن مناطق مختلف کشور.
* تحقق ویژگیهای مدرسه مطلوب در چشمانداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر دارا بودن «ظرفیت پذیرش تفاوتهای فردی، کشف و هدایت استعدادهای متنوع فطری و پاسخگویی به نیازها، علائق و رغبت دانشآموزان در راستای مصالح و چارچوب نظام معیار اسلامی».
* ارتقای سطح کیفی فعالیتهای مدارس و مراکز محل تجمع مستعدان بهمنظور تربیت متوازن تمامساحتی، ارتقاء کیفیت تحصیل، پرورش مهارتهای پایه اثرگذاری نخبگانی و استعدادهای خاص آنان.
به نقل از پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان، بنیاد ملی نخبگان با توجه به مأموریتهای خود ذیل «سند راهبردی کشور در امور نخبگان»، ایستگاههای مسیر نخبگی را شناسایی و با کمک نهادهای مرتبط برای پشتیبانی از مشمولان هر ایستگاه برنامهریزی کرده است.
رویکرد بنیاد ملی نخبگان، شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از طریق رصد رفتار و فعالیتهای نخبگانی آنان در تمامی حوزهها شامل علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و... و همچنین توسعه فعالیتهای نخبگانی آنان با همکاری همه دستگاههای ذیربط برای اثرگذاری مناسب آنان در جامعه تخصصی خود است.
انتهای پیام