به گزارش ایسنا، نظرسنجی بخش خصوصی از مدیران خرید از ۶۵۰ تولیدکننده خصوصی و دولتی که امروز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که شرایط عملیاتی در این بخش برای اولینبار در ۹ ماه گذشته با کاهش سفارشات جدید بدتر شد. شاخص مدیران خرید تولیدی در ماه جولای به ۴۹.۸ کاهش یافت که از ۵۱.۸ ماه قبل بود. این پایینترین میزان از اکتبر سال گذشته بود و پیشبینی ۵۱.۵ تحلیلگران را از دست داد.
نظرسنجی افت شاخص مدیران خرید را به اولین کاهش سفارشات جدید در یک سال نسبت داد و پاسخ دهندگان به این نظرسنجی کاهش تقاضا و کاهش بودجه مشتری را دلیل این کاهش عنوان کردند. دادهها نشان میدهد که کاهش سفارشهای جدید عمدتاً بر سرمایهگذاری و کالاهای واسطهای تأثیر گذاشته است، در حالی که بخش کالاهای مصرفی در ماه جولای رشد جزئی داشته است.
موسسه سیتی ریسرچ اعلام کرد پس از اینکه دادههای رسمی شاخص مدیران خرید در روز چهارشنبه به حرکت نرم اقتصادی در جولای اشاره کرد، بخش کلی تولید ممکن است وارد یک تابستان سخت شود. رشد تولید صنعتی در ماه گذشته ممکن است از ۵.۳ درصد در ژوئن به ۴.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته باشد و قیمتهای کارخانه ممکن است کاهش خود را افزایش داده باشد.
وانگ ژ، اقتصاددان در Caixin Insight Group که خواستار تلاشهای سیاستی برای تثبیت رشد شد، گفت مهمترین مسائل هنوز تقاضای داخلی مؤثر ناکافی و خوشبینی ضعیف بازار است.
این بررسی نشان داد که برخی از تولیدکنندگان برای حمایت از فروش در میان افزایش رقابت، قیمتهای فروش را کاهش دادند. اشتغال پایدار بود زیرا نرخ از دستدادن شغل نسبت به ژوئن بدون تغییر بود و به مدت ۱۱ ماه در منطقه انقباضی باقی ماند.
دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه دوم پیشبینیهای رشد خود را از دست داد و با فشارهای کاهش تورم مواجه شد، زیرا خردهفروشی و واردات به میزان قابلتوجهی از تولید و صادرات صنعتی پایینتر بودند.
حزب حاکم کمونیست چین به بادهای مخالف سختی که اقتصاد را تحت تاثیر قرار میدهد اذعان کرده و گفته است که تقاضای داخلی همچنان ناکافی است و بخشهای عمده با خطرات مواجه هستند که محرکهای رشد سنتی با محرکهای جدید جایگزین می شوند.
بر اساس نظرسنجی علیرغم سفارشات جدید کم، سفارشات صادراتی در ماه جولای به افزایش خود ادامه دادند، اگرچه نرخ رشد نسبت به ژوئن اندکی کاهش یافت.
طبق گزارش رویترز،لو دالیانگ، سخنگوی گمرک روز سه شنبه گفت، رشد تجارت چین در نیمه دوم با موانع متعددی از جمله خطرات ژئوپلیتیکی بالا، اختلالات زنجیره تامین به دلیل حمایت گرایی، ازدحام حمل و نقل و افزایش هزینه های حمل ونقل مواجه است.
انتهای پیام