بزرگترین قرعه‌کشی نهضت ملی مسکن در خواف انجام شد

بزرگترین قرعه‌کشی نهضت ملی مسکن در خواف ۱۰ مردادماه با حضور مسئولان محلی در این شهرستان انجام شد.

فرماندار خواف در این آیین اظهار کرد: مسائل و مشکلات گذشته موجب شده بود نتوانیم به اندازه نیاز مردم، شهر را توسعه دهیم، از سویی وجود معادن و شرکت‌های معدنی و صنعتی، ضرورت شد تا به نیاز مسکن مردم پاسخ دهیم.

مهدی عباس‌پور گفت: حدود ۱۰۰۰ هکتار یعنی معادل یک شهر جدید به حریم شهر خواف اضافه شد و این بزرگ‌ترین افزایش وسعت شهری در خراسان رضوی به شمار می‌رود.

وی افزود: گرچه با تاخیر اما با تلاش دست‌اندرکاران و صبوری متقاضیان این کار بزرگی بود که انجام شد.

محمد طاهری رئیس بنیاد مسکن خواف در حاشیه این آیین به ایسنا گفت: در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خواف ۱۴ هزار و ۴۲۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این رقم ۱۲ هزار و ۴۳۱ نفرحائز شرایط و پس از پالایش، ۸ هزار و ۲۸۴ متقاضی تایید نهایی شدند.

وی افزود: پیشتر ۱۰۱۸ نفر از متقاضیان تایید نهایی شده، زمین واگذار شد و ۶۱۰۴ متقاضی دیگر هستند که امروز ۵۲۴۴ قطعه زمین به قید قرعه به ۵۲۴۴ نفر اختصاص می‌یابد.

وی اعلام کرد: مساحت هر قطعه زمین ۲۰۰متر مربع است و ساخت آن برای متقاضی به صورت ویلایی خواهد بود.

طاهری گفت: به زودی برای متقاضیانی که امروز قرعه به نامشان درآمد پیامک تعلق زمین و افتتاح حساب و واریز ۴۰ میلیون تومان سهم آورده متقاضی ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: گیرندگان اراضی نهضت ملی مسکن باید طی ۲۰ روز موجودی ۴۰ میلیون تومانی سهم آورده را تکمیل کنند و تا ۴۵ روز نیز پس از تکمیل پرونده، فوندانسیون ملک خود را کامل نمایند و گرنه زمین تخصیصی از آنها پس گرفته و به متقاضیان جدید واگذار می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن خواف افزود: بیش از ۸۰۰ جوان مجرد متقاضی نهضت ملی مسکن، در نوبت دریافت زمین قرار دارند.

طاهری هشدار داد؛ مالکان امتیاز طرح نهضت ملی مسکن، بنگاه‌های املاک، دلالان و سایر مردم از خرید و فروش امتیازهای طرح نهضت ملی مسکن پرهیز کنند.

حسن غلامی رئیس اداره راه و شهرسازی خواف در ادامه نیز گفت: طرح نهضت ملی مسکن خواف در ۸ بلوک به ۵۲۴۴ متقاضی اختصاص یافت و فرآیندهای واگذاری آن نیز آغاز شد.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا که آیا این اراضی به محدوده شهر خواف الحاق و به شهرداری ابلاغ شده است؟ گفت: کار الحاق این اراضی به پایان رسیده و تا ۱۰ روز دیگر الحاق آنها به شهرداری خواف ابلاغ می‌شود.

محدوده فعلی شهر خواف حدود ۹۰۰ هکتار است و افزون بر ۱۰۰۰ هکتار دیگر در طرح نهضت ملی مسکن به آن افزوده می‌شود.

شهرستان خواف با ۴ بخش، ۶ شهر، ۸۵ روستا، ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.
انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051006978
  • خبرنگار : 50091