فرشید شکرخدایی امروز (۱۰ مرداد ماه) در شورای دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، درباره چالشها و راهکارهای تامین مالی و سرمایهگذاری در کسب و کارهای خانوادگی، بیان کرد: از جمله این چالشها میتوان نبود شفافیت در درآمد، نبود ساختار و ضعف در نظامهای کنترلی در این نوع کسب و کار اشاره کرد.
وی ادامه داد: ویژگیهای ناشی از تورم مزمن سبب شده است، بیشتر این مدیران در کسب و کار خانوادگی خسته باشند و تمایلی به توسعه نداشته باشند.
او با بیان اینکه سن بیشتر پایهگذاران برندهای معتبر ایران بین ۷۰ تا ۸۰ سال است، گفت: بیشتر افراد نسل بعدی در کشور نیستند، نسلهای بعدی وابستگی عاطفی کمتری به بنگاه ایجادشده دارند و بعد از اعمال قانون ارث، بنگاه با چالش هویت مواجه میشود.
وی اضافه کرد: نابودی هر برند معتبر ملی به مثابه تشویق به سرمایهگذاری نکردن در ایران است و هیچ طرح و برنامه توافقشدهای برای بعد از درگذشت پایهگذار وجود ندارد و محیط کسب و کار ایران برای زندگی کاری نسلهای آینده جذاب نیست و شاهد افزایش شتاب خروج کارشناسان متخصص از کشوریم.
انتهای پیام