امام سجاد (ع) نهضت عظیم اسلام را پاسداری کرد

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: امام سجاد(ع) با سرافرازی و افتخار میراث ارزشمند امامت و ولایت را به سر منزل مقصود رساندند و هر آنچه که برایشان مقدور بود برای تبلیغ دین انجام و نهضت عظیم اسلام را پاسداری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی۱۰ مردادماه در نشست هفتگی معارف مدیران استان که به میزبانی جهاد دانشگاهی چهارمحال‌ و بختیاری و در آستانه چهل‌ و چهارمین سالروز تأسیس این نهاد انقلابی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جانگداز امام چهارم حضرت زین‌العابدین(ع) و با اشاره به اینکه آن حضرت وارث امامت حضرت اباعبدالله(ع) بودند، اظهار کرد: ایشان با سرافرازی و افتخار میراث ارزشمند امامت و ولایت را به سر منزل مقصود رساندند و هر آنچه که برایشان مقدور بود برای تبلیغ دین انجام دادند و نهضت عظیم اسلام را پاسداری کردند.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در دوران اختناق حاکم بر جامعه به تربیت شاگردان می‌پرداختند، افزود: ایشان در شرایط خفقان موجود ناچار بودند افرادی را با عنوان عبد زرخرید به خانه بیاورند و نگهداری کنند تا معارف قرآنی و دینی را به آنان بیاموزند که این غلامان پس از آزادی، سفیران و مبلغان مکتب اهل بیت(ع) می‌شدند.

فاطمی بیان کرد: همچنین دعاها و مناجات‌های حضرت در صحیفه سجادیه میراثی ارزشمند است که این دعاها مؤمنان را از افراط و تفریط باز می‌دارند و راه و رسم مسلمانی را به انسان‌ها می‌آموزند.

مدیر مدرسه علمیه امامیه شهرکرد با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) که فرمودند دعاهای صحیفه سجادیه و دیگر دعاها «قرآن صاعد» هستند، تصریح کرد: قرآن نازل از پیشگاه خداوند بر بشر نازل شده و در اختیار او قرار گرفته است اما پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به‌عنوان عالی‌ترین انسان‌های کلاس معرفت، دعاها و مناجات‌ها را به سمت آسمان صعود دادند و به پیشگاه پروردگار عرضه کردند.

فاطمی در پایان با یادآوری اینکه خطبه امام سجاد(ع) در مسجد جامع شام انقلابی را ایجاد کرد، گفت: این امام همام در کنار همه مسئولیت‌ها پدر مردم و پناهگاه آنان بود، ایشان به رسم پدربزرگشان، امیرالمؤمنین(ع) به فقرا رسیدگی می‌کردند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403051006420
  • خبرنگار : 50123