راه توسعه تویسرکان از جاده گنجنامه می‌گذرد 

شهرستان تویسرکان با برخورداری از طبیعتی بکر، دلنشین و مسحورکننده، آب و هوا و اقلیمی دلپذیر و بیش از ۲۲۱ اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری یک مقصد فرح‌انگیز و ارزان‌قیمت برای گردشگران به شمار می‌رود. ️با این حال اما این همه جذابیت و ظرفیت در بُن‌بست راه‌های ارتباطی محصور شده و بخش زیادی از مردم خوش ذوق ایران زمین را از شناخت زیبایی‌های تویسرکان باز داشته است.

نام تویسرکان با محصول چند منظوره و مرغوب گردویش پیوندی اصیل خورده اما این تنها گردوی تویسرکان نیست که می‌تواند ارمغان سفر به  این شهرستان به عنوان بهشت نهان غرب ایران زمین باشد.

️بارگاه حضرت حبقوق نبی(ع)، آرامگاه میررضی‌الدین آرتیمانی، عمارت مسعودی، بازار تاریخی سرپوشیده، کاروانسرای شاه‌عباسی فرسفج، مناطق نمونه گردشگری و دره‌های خرم و سرسبز گزندر سرابی، روستاهای آرتیمان و شهرستانه و تپه قلندر سیا در کنار قلعه تاریخی اُشتران و طبیعت افسونگر شهر سرکان همه و همه جلوه‌هایی کم‌نظیر از تلفیق تاریخ، هنر، فرهنگ و تمدن تویسرکان هستند که هموطنان عزیز ایران زمین را به سوی خود می‌خوانند.

اما بی‌شک ️آنچه در این میان از اهمیت بالا و بی‌بدیلی برخوردار است، ساماندهی راه‌های ارتباطی تویسرکان است که موجب تسهیل در روند رفت و آمد گردشگران به این مقصد جذاب گردشگری در ایام مختلف سال می‌شود.

در چند سال اخیر روند ساماندهی و چهارخطه کردن جاده‌های تویسرکان به جوکار و تویسرکان به کنگاور به عنوان راه‌های شریانی تویسرکان در دستور کار قرار گرفته و از پیشرفت‌های قابل توجهی برخوردار شده است و علاوه بر آن ایستگاه قطار بابا کمال به عنوان یک طرح اجرایی اثرگذار بر روند تردد مسافران و گردشگران به بهره‌برداری رسیده است.

️با این حال اما طرح مهمی که مردم و مسئولان تویسرکان بر لزوم اجرای آن اتفاق نظر دارند، طرح ساماندهی جاده تویسرکان به همدان از مسیر منطقه تفریحی_ توریستی و تاریخی گنجنامه است که موجب کوتاه‌تر شدن زمان سفر از تویسرکان به همدان به عنوان مرکز استان می‌شود و با توجه به قرار گرفتن سد خرمرود در این مسیر و جاذبه‌های متنوع و متعدد گردشگری طبیعت و تاریخ مانند قلعه تاریخی روستای اشتران از پیوست گردشگری نیز برخوردار است.

️با وجود تاکید چندین ساله مسئولان بر اثرگذاری اجرای این طرح توسعه‌بخش و شتاب‌دهنده به روند توسعه تویسرکان و پس از آن که مدت‌هاست نماینده مردم تویسرکان در مجلس به صراحت بیان کرده این طرح در ردیف بوجه قرار گرفته است، به نظر می‌رسد روند مطالعات کارشناسی و تخصصی آن بیشتر از مدت زمان معقول و متداول به درازا کشیده و هنوز خبری از آغاز مراحل اجرایی نیست.

️بی‌شک اجرای دقیق و کارشناسانه این طرح می‌تواند گامی اثر بخش و ماندگار در راستای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان تویسرکان و توسعه صنعت گردشگری و به دنبال آن پویایی اقتصادی و افزایش سطح درآمدزایی عمومی در این شهرستان باشد.

️امید می‌رود که مسئولان کشوری و ملی نیز هم‌صدا با مردم و مسئولان تویسرکان توجه ویژه‌ای برای به ثمر رسیدن این طرح و شکوفایی بیش از پیش گردشگری و به دنبال آن اقتصاد و حوزه کسب و کار شهرستان تویسرکان، داشته باشند.

خبرنگار ایسنا: وحید الوندی

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051006329
  • خبرنگار :