دستگیری باند حفاران غیرمجاز افغانستانی در اسدآباد

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از دستگیری باند چهار نفره حفاران غیرمجاز یک منزل مسکونی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

کامران اکبری شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی اعلام گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از منازل مسکونی روستاهای بخش مرکزی اسدآباد با تلاش عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان و پاسگاه انتظامی یوسف آباد با هماهنگی مقام‌ قضایی باند چهار نفره که به قصد دست‌یابی به اشیای تاریخی اقدام به حفاری غیرمجاز در این منزل مسکونی کرده بودند، دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

وی با اشاره به کشف و ضبط ادوات حفاری از این حفاران غیر مجاز، خاطرنشان کرد: از این تیم چهار نفره حفاران غیر مجاز سه نفر افغانی و یک نفر از اهالی همان روستا بوده است.

اکبری شایگان در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون با احتساب این تیم چهار نفره تعداد ۱۰ حفار غیر مجاز در این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

وی گفت: تمامی موارد حفاران غیر مجاز دستگیر شده فوق، در منازل خود نسبت به حفاری غیر مجاز مبادرت داشته‌اند و در محدوده آثار تاریخی نبوده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403050906122
  • خبرنگار : 50037