راه‌اندازی انستیتو چاپ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به پیگری های این دانشگاه در ایجاد انستیتو چاپ گفت: در این مرکز به دنبال رفع چالش های صنعت چاپ هستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علیرضا رهایی  با اشاره به بخش‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی این دانشگاه افزود: این دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده و ۲۰ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی است و از ابتدا جهت گیری و هدف این دانشگاه در راه اندازی و ایجاد  رشته‌ها، توجه به نیازهای خاص کشوربوده است.

وی نمونه آن را رشته مهندسی پلیمر دانست که از دل آن موضوعات دیگری مطرح شده است، ادامه داد: دانشکده مهندسی پلیمر از زمانی موضوع رنگ‌ به آن اضافه شد و به نام مهندسی پلیمر و رنگ تغییر نام داد و در این دو رشته در ۳ سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر  دانشجو می‌پذیرد.

رهایی با بیان اینکه در سایر رشته ها چون مهندسی نساجی و سایر رشته‌ها اقدامات دیگری در حال اجرا است یادآور شد: سعی می شود هر توسعه ای که در دانشگاه صورت می گیرد با این جهت گیری باشد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: ما درزمینه توسعه دریا محور،  دانشکده مهندسی دریا را راه اندازی کردیم و این دانشکده در کشور جز دانشکده های منحصر به فرد است.
رهایی چاپ را از دیگر زمینه های مورد توجه این دانشگاه عنوان کرد و گفت: دکتر سعید پورمهدیان که از گذشته در دانشکده مهندسی پلیمر مشغول به فعالیت بوده است و با تشخیص این نیاز مهم، موضوع ایجاد انستیتو چاپ را پیگیری کرد و این پیگیری ها امروز به بار نشست و بر اساس تفاهم نامه ای که میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه مبادله شده است، راه اندازی شد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ابراز امیدواری کرد که در سایه وزارت ارشاد  فعالیت های مستمر در این انستیتو دنبال شود گفت: ما آمادگی داریم نیازهای صنعت چاپ، موضوعات مربوط به این انستیتو دنبال شود و تا حد امکان نیازهای مرتبط با صنعت چاپ مرتفع شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403050905495
  • خبرنگار : 71567