رسانه آمریکایی: یمن هتلی است که می‌توانید در آن اقامت کنید اما نمی‌توانید آن را ترک کنید

یک وبگاه خبری آمریکایی گزارش داد یمن هتلی است که می‌توانید در آن اقامت کنید اما نمی‌توانید آن را ترک کنید.

به گزارش ایسنا، وبگاه خبری آمریکایی «war on the rocks» گزارش داد که واشنگتن پس از اینکه عملیات نظامی و اقدامات دیپلماتیک از دستیابی به هر نتیجه‌ای ناتوان شد دیگر نمی‌داند در قبال یمنی‌ها باید چه کند.

براساس گزارش شبکه المسیره، این وبگاه خبری با اشاره به وضعیتی که ایالات متحده امروز خودش را با یمنی‌ها در آن می‌بیند، نوشت تشدید تنش نظامی آنها را مجبور به توقف عملیات‌شان علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا توقف حملات علیه این رژیم نکرد و همچنین دیپلماسی آنها را مجبور به انجام این کار نکرد.

این وبگاه همچنین خبر داد که تشدید استفاده از زور علیه یمنی‌ها مشروعیت منطقه‌ای آنها را تقویت می‌کند و در عین حال، این امر ایالات متحده را به سمت درگیری‌هایی سوق می‌دهد که نمی‌تواند در آن پیروز شود.

این وبگاه همچنین بر خطرات ناشی از بحران دریای سرخ تاکید کرد و افزود این باید در اولویت مذاکرات آمریکا با چین باشد و باید به چین به عنوان میانجی اصلی در این موضوع تکیه کرد.

این وبگاه آمریکایی در توصیه‌ای به کاخ سفید نیز نوشت واشنگتن باید از دامی که در آن یمن به هتلی تبدیل می‌شود که می‌توانید در آن اقامت کنید اما نمی‌توانید آن را ترک کنید، دوری کند. لازم است که ایالات متحده، رژیم صهیونیستی را متقاعد کند که موضع دفاعی خود را در مقابله با افزایش عملیات یمنی‌ها و انجام ندادن مجدد حملات تلافی‌جویانه حفظ کند.

وبگاه مذکور از آمریکا خواست با توجه به مزایای طبیعی که یمنی‌ها از آن برخوردارند، مصونیت نسبی آنها در برابر حملات هوایی و تسلط شدیدشان بر سرنوشت سیاسی خود، از آغاز نبردی که نمی‌تواند پایان یابد، اجتناب کند.

ارتش یمن از نوامبر ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب انجام داده است. ارتش یمن در حمایت از فلسطینی‌ها در نوار غزه این عملیات را انجام می‌دهد.

در مقابل واشنگتن ائتلاف دریایی بین‌المللی را به ادعای حمایت از کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عرب ایجاد کرد اما طبق گزارش رسانه‌ها، این ائتلاف عملا در مقابل حملات موشکی انصارالله یمن شکست خورده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050905454
  • خبرنگار : 71588