ابلاغ ۳۸ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست بجنورد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد از ابلاغ ۳۸ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست مرکز استان خبر داد.

یوسف مغروری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: البته بازه زمانی هزینه‌کرد این اوراق مشارکت تا پایان شهریور ماه است و ضرورت دارد شهرداری بجنورد در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به برگزاری مناقصه اقدام کند.

وی در ادامه افزود: در راستای پیگیری اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دولتی از ردیف طرح کمک به ایجاد تاسیسات منطقه‌ای تبدیل مواد و انرژی ۲۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و ۳۶۲ میلیارد ریال به صورت اسناد خزانه اسلامی با موضوع دستورالعمل اجرایی ماده ۷۵ قانون محاسبات عمومی کشور به شهرداری بجنورد ابلاغ شده است تا در راستای خرید دستگاه‌های مورد نیاز و تجهیز بخشی از کارخانه کمپوست هزینه شود.

مغروری گفت: بیش از ۱۰ سال است که کارخانه کمپوست به علت مشکلات اجتماعی و انتقادها از بوی تعفن ناشی از فعالیت این واحد تولیدی تعطیل است.

به گفته وی، مطالعات لازم برای جانمایی ساخت کارخانه کمپوست انجام شده تا مشکلات پیشین در فعالیت این کارخانه تکرار نشود. به گونه‌ای که در جانمایی مکان جدید، فاصله مناسب با مناطق مسکونی روستایی رعایت شده است.

وی با بیان اینکه انباشت زباله‌ها در کوه باباموسی سبب گلایه اهالی روستاهای اطراف شده است، خاطرنشان کرد: با آغاز فعالیت این کارخانه، مشکل دپو و تجمع زباله در کوه باباموسی برطرف می شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403050905409
  • خبرنگار : 50444