مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خبر داد:

انجام ۲۵۰۰۰ آزمایش آب با هدف رصد و پایش کیفیت آب شرب کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: طی ۴ ماهه نخست امسال ۲۵ هزار و ۲ مورد آزمایش در بخش های مختلف شیمی فیزیک، باکتریولوژی، بیولوژی، فلزات سنگین، تری هالومتان و مواد آلی در بخش آب شرب شهرها و روستاهای استان انجام شده است.

محمد فرهاد در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: این آزمون ها در راستای اطمینان و بررسی لحظه ای سلامت آب شرب در شبکه و مخازن آب شهرها و روستاهای استان به طور مرتب توسط آزمایشگاه های شرکت انجام می شود.

وی عنوان کرد: طی ۴ ماهه امسال ۱۲ هزار و ۴۶۰ مورد آزمایش شیمی فیزیک، ۷ هازر و ۲۴۸ مورد آزمایش باکتریولوژی، ۴ هزار و ۸۳۲ مورد آزمایش بیولوژی، ۷ مورد آزمایش فلزات سنگین،۲۱۲ مورد آزمایش تری هالومتان و ۲۴۳ مورد آزمایش مواد آلی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۲۵ هزار مورد آزمایش ۱۳۰ هزار مورد کلرسنجی نیز در سالجاری انجام شده است.

فرهاد تأکید کرد: تمامی فرآیندها و فعالیت های تصفیه و توزیع آب به جهت اطمینان از کیفیت و سلامت آب شرب به صورت لحظه ای و مداوم توسط آزمایشگاه ها و واحد کنترل کیفی شرکت پایش می شود تا آبی که به دست مصرف کننده می رسد دارای بالاترین کیفیت باشد.

 انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403050905268
  • خبرنگار :