فرماندار شهرستان نور مطرح کرد

اجرای طرح هادی بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان نور در دولت سیزدهم

فرماندار شهرستان نور با اعلام اینکه مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶ سازمان برنامه و بودجه برای محور نور-چمستان-آمل دریافت شد که در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، تصریح کرد: در دولت سیزدهم به صورت همزمان طرح هادی بیش از ۱۰۰ روستا آغاز شد و می‌توان گفت که زیباسازی و مبلمان سازی شهرستان نور در سطح استان مازندران کم نظیر است.

بیژن پولادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه شهرستان نور با وسعت ۲۷۵۰ کیلومتر مربع دارای سه بخش مرکزی، چمستان و بلده است، اظهار کرد: ۱۸۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهرستان نور کار شد و پروژه بزرگ گازرسانی به بخش بلده با ۹ پیمانکار و سرعت تمام در حال انجام است.

وی افزود: پست برق ۶۳.۲۰ منطقه بلده بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که با اتمام این پروژه در اواسط پاییز تا ۲۰ سال آینده مشکل برق منطقه حل خواهد شد.

این مسئول از راه اندازی ۲۵ سایت در حوزه ارتباطات‌ سیار در بخش محروم بلده و چمستان خبر داد و یادآور شد: روشنایی محور آمل به چمستان و نور بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان توسط خودیاری مردم و دهیاران انجام شد.

پولادی با اشاره به اینکه پروژه محور آمل به چمستان در منطقه بهدشت با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان با پیمانکار در سال ۱۴۰۲ قرار داد بسته شد که نزدیک به اتمام است گفت: در این محور تنها دو پل مانده که با تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان تکمیل خواهد شد.

فرماندار شهرستان نور ادامه داد: با توجه به جمعیت متغییر و خانه دومی‌ها در شهرستان نور بیش از۳ مجتمع آبرسانی افتتاح شد با قوت زیرساخت‌ها برای جمعیت ۲۵۰ هزار نفری در حال آماده سازی است.

وی با بیان اینکه شهرستان نورحادثه خیز است، افزود: این شهرستان با سه سیل ویرانگر بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان دچار خسارت شده است متاسفانه در تخصیص بودجه حوادثی، تاکنون بودجه قابل توجهی تزریق نشد؛ نیازمند نگاه ویژه استانی است.

پولادی بیان کرد: شهرستان نور در حوزه کشاورزی دارای ۱۱ هزار هکتار زمین کشاورزی برنج، ۱۹۷ هزار دام سبک و ۸۰ هزار دام سنگین، حدود ۴۲ هزار کلونی زنبورعسل و غیره است که نقش اول تا چهارم را در تامین امنیت غذایی استان ایفا می‌کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه منابع طبیعی در واگذاری سواحل به شهرداری‌ها خیلی ضعیف عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید با جذب سرمایه کمک کننده باشند.

فرماندار شهرستان نور اظهار کرد: منابع طبیعی در نوشتن کتابچه طرح پارک جنگلی ایزدشهر به گونه‌ای عمل کرده که هیچ سرمایه گذاری رقبتی نشان نمی‌دهد و شهرداری هم توان اداره ۳۶۰۰ هکتار جنگل را ندارند و حتما باید بازنگری صورت بگیرد.

این مسئول یادآور شد: شرایط برای لایروبی و برداشت مصالح مازاد از رودخانه‌ها فراهم است اما به دلیل بروکراسی اداری زیاد بسیاری از مجوزات صادر نمی‌شود در حالی که می توانیم از مازاد مصالح در قالب تهاتر بسیاری از امورات شهرستان را انجام دهیم و از همه مهمتر جلوی سیلاب هم گرفته خواهد شد.

به گفته پولادی، شهرستان نور بیش از ۵۰ پل دارد که قدمت آن به نیم قرن می‌رسد و دچار آبشستگی شده و هر لحظه احتمال حادثه وجود دارد و نیاز به بودجه‌ کلان است.

وی ادامه داد: در حوزه آبخوان داری باید بودجه خوبی برای ما در نظر گرفته شود چرا که در آینده با توجه به بارش‌های متمرکز خسارت‌های سنگینی وارد می‌شود.

وی از کمبود معلم در شهرستان نور و غرب مازندران یاد کرد و گفت: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران باید تدبیر کند تا چالش‌ها برطرف شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403050905252
  • خبرنگار : 50194