مدیرکل مدیریت بحران گیلان خبر داد

ثبت بارش ۱۸۰ میلیمتری در امامزاده اسحاق/ از سقوط درخت تا آبگرفتگی آبنماها

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از ثبت بارش ۱۸۰ میلیمتری در آستارا خبر داد و گفت: کلیه راه‌های اصلی و فرعی و روستایی باز است.

محمدرضا حق بین در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت استان گیلان به دنبال بارش‌های سیل آسای ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه خسارت به راه‌ها و انبیه فنی و عمرانی وارد نشده و فقط شاهد آبگرفتگی برخی از آبنماها هستیم.

وی بیشترین خسارت بارندگی شدید در گیلان را در بخش زراعت برنج دانست و افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان در حال برآورد خسارت ناشی از خوابیدگی برنج است که در اکثر شهرستان‌ها اتفاق افتاد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از ثبت بارش ۱۸۰ میلیمتری در آستارا خبر داد و تصریح کرد: دو مورد آبگرفتگی منازل در آستارا به دلیل عدم لوله گذاری رخ داد و اکنون شرایط عادی است.

حق بین همچنین از سقوط یک اصله درخت در شهر رشت و آبگرفتگی روستای شاقاجی در بخش سنگر خبر داد که هر دو مورد رفع شد و عنوان کرد: شاهد رانش دیواره کوه در جاده امامزاده هاشم بودیم که با کمک نیروهای راهداری، عملیات پاکسازی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه بارش شدید باران در شهرستان شفت موجب آبگرفتگی پل های آبنما در روستاهای بداب و چوبر شده است، اضافه کرد: نیروهای راهداری عملیات رفع انسداد را انجام دادند و تردد در جریان است. آب شستگی جاده روستای سیاهمزگی بر اثر روان آب نیز خیلی زود رفع شد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان کلیه راه های اصلی و فرعی و روستایی را باز دانست و بیان کرد: تاکنون گزارشی از قطعی آب و برق نداشتیم و این سامانه از امشب از استان خارج می شود.

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان نیز در گفت وگو با ایسنا، از ثبت بارش ۱۸۰، ۱۱۸، ۱۱۰ و ۱۰۰ میلیمتری در ایستگاه‌های امامزاده اسحاق، آستارا، انزلی و رشت خبر داد و گفت: توده هوای ناپایدار از غرب استان به سمت مرکز و شرق حرکت کرده و طی امشب شاهد افزایش بارندگی در شرق استان خواهیم بود.

وی از افزایش سه تا ۶ درجه ای متوسط دمای هوای استان از بعد از ظهر فردا خبر داد و خاطرنشان کرد: بارش‌های رگباری تا فردا ادامه خواهد داشت و از چهارشنبه شاهد آسمانی صاف و آفتابی تا اواخر هفته خواهیم بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403050805180
  • خبرنگار : 50040