یک کارشناس اقتصادی و تجارت بین الملل:

دولت چهاردهم توجه ویژه به فضای کسب‌وکار و برنامه توسعه هفتم داشته باشد

کارشناس اقتصادی و تجارت بین الملل با اشاره به اینکه وضعیت کسب‌وکار در شرایط کنونی‌ نیازمند رونق بیشتر است، گفت: از رئیس جمهور دولت چهاردهم درخواست می‌کنیم توجه بیشتر به بهبود فضای کسب‌وکار، توسعه اقتصادی، روابط بین‌المللی و تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه داشته باشد.

بهنام شجاعی اسعدیه کارشناس اقتصادی و تجارت بین‌الملل در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت اقتصادی کشور در دولت جدید اظهار کرد: توسعه اقتصادی کشور با مشارکت مردم توسط بخش خصوصی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها فضای سیاست‌گذاری را محدود کرده است، افزود: سیاستگذاران باید علاوه بر اصلاح امور به رشد و توسعه اقتصادی بپردازند تا شعار سال در عرصه اقتصادی محقق شود.

کارشناس حوزه اقتصادی درباره دریافت سود از فعالیت‌های اقتصادی تصریح کرد: تا زمانیکه سودهای سنگین برای فعالیت‌های اقتصادی دریافت شود، بانک‌ها به دنبال فعالیت‌های پویای اقتصادی نخواهند رفت و از همین طریق سودهایی غیراصولی و غیراستاندارد امور خود را می‌گردانند.

این تحلیل‌گر اقتصادی به مشارکت مردم در توسعه اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: سیاستگذاران امور اقتصادی باید با پذیرش ریسک بیشتر اقدام به ارائه سرمایه برای فعال کردن بنگاه‌های کوچک اقتصادی که بیشتر مردم امکان راه اندازی آن را دارند اقدام کنند.

شجاعی اسعدیه ارائه تسهیلات را ابزاری برای دخالت سرمایه‌های مردمی در عرصه اقتصادی دانست و گفت: تا سرمایه وارد بازار نشود، شاهد حضور مردم در فضای اقتصادی نیستیم.

وی با تاکید براینکه با سرمایه‌گذاری‌های مردمی جلوگیری خروج سرمایه از کشور گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: ما درکشور فرصت آزمون خطا در اجرا نداریم، باید منافع ملی و مصلحت مردم و کشور مد نظر قرار گیرد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: باید با برداشتن تمرکز از روی صادرات کالاهایی که ما بیشتر روی آنها امید بسته‌ایم مانند نفت، پتروشیمی، معدنی و فولاد و بدنبال جایگزین شدن محصولات صادراتی جدید و بازارهای جدید و تقویت آنها باشیم.

شجاعی تاکید کرد: همچنین باید سهم تحولات بین‌المللی به ویژه انتخابات آمریکا و بحث شدت یا کاهش تحریم‌های اقتصادی و نفتی را در معادلات اقتصاد کلان مدنظر داشته باشیم. بنابراین دولت آینده هم در بعد داخلی و لزوم بهبود محیط اقتصاد کلان، کنترل ناترازی‌های اقتصاد کلان و هم در بعد بین‌المللی و کاهش شدت تحریم‌های اقتصادی کار سختی را  پیش رو  دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403050805075
  • خبرنگار : 50593