رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم عنوان کرد:

لزوم هم‌افزایی علمی، تجاری‌سازی و ایجاد محصولات دانش‌بنیان در حوزه زراعت دیم

رئیس مؤسسه دیم مهم‌ترین اهداف تفاهم‌نامه با کشت و صنعت مغان را رشد و توسعه دانش فنی کشاورزی در حوزه زراعت دیم شرکت و منطقه، تقویت نقاط تأثیرگذار در عملکرد محصولات دیم، آموزش کارشناسان، هم‌افزایی علمی، تجاری‌سازی و ایجاد محصول دانش‌بنیان در حوزه زراعت دیم عنوان کرد.

طبق هماهنگی‌های انجام شده در سفر چند هفته پیش معاون وزیر و رئیس سازمان تات و رؤسای تعدادی از موسسه‌های تحقیقاتی از کشت صنعت مغان و بازدید عضو هیئت‌ مدیره کشت صنعت مغان و هیئت همراه از مزارع به‌نژادی، ارقام جدید معرفی شده و لاین‌های در دست معرفی محصولات زراعی دیم در ستاد مؤسسه، تفاهم‌نامه همکاری مؤسسه با شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به‌منظور انتقال‌یافته‌های تحقیقاتی مؤسسه در پنجاهمین سال تأسیس سازمان تات امضاء شد.

رئیس مؤسسه دیم مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه را رشد و توسعه دانش فنی کشاورزی در حوزه زراعت دیم شرکت کشت صنعت دامپروری مغان و منطقه، تقویت نقاط تأثیرگذار در عملکرد محصولات دیم، آموزش کارشناسان، هم‌افزایی علمی، تجاری‌سازی و ایجاد محصول دانش‌بنیان در حوزه زراعت دیم بیان کرد. روستایی همکاری در واگذاری رویالیتی ارقام پرمحصول و تاب‌آور در برابر تغییرات اقلیمی و متحمل به بیماری‌ها برای توسعه اقتصادی، آموزش و ارتقای سطح علمی کارشناسان را از دیگر زمینه‌های همکاری در این تفاهم‌نامه اعلام کرد.

رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم گفت: مقرر شد یک پایگاه نوآوری از ارقام تجاری و لاین‌های جدید مؤسسه دیم در سال زراعی آینده در کشت صنعت مغان جهت آشنایی کارشناسان و بهره‌برداران منطقه اجرایی شود.

روستایی، در خصوص تولید و تکثیر بذر گیاهان علوفه‌ای، حبوبات، جو و گندم اظهار کرد: استفاده از ظرفیت کشت و صنعت دامپروری مغان یک فرصت بی‌نظیر برای تأمین بذر موردنیاز منطقه و داخل کشور به‌ویژه در محصولات تناوبی است. به‌منظور اجرایی کردن موارد همکاری پیشنهاد شد کمیته کارشناسی مشترک تشکیل و برنامه سال آتی تهیه و توسط طرفین مصوب شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403050804986
  • خبرنگار :