مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

تئاتر ما نیازمند ارتقا و تحول در محتوا و فناوری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هنر تئاتر و نمایش را ابزاری ارزشمند برای انتقال فرهنگ دانست و افزود: تئاتر ما نیازمند ارتقا و تحول در محتوا و فناوری است.

اعظم روانشاد امروز (هشتم مردادماه) در نشست با هیئت مدیره منتخب انجمن هنرهای نمایشی لرستان، هنر تئاتر و نمایش را ابزاری ارزشمند برای انتقال فرهنگ دانست و با توجه به ظرفیت‌های غنی هنر تئاتر در استان تاکید کرد: حوزه تئاتر دارای یک شبکه گسترده و به هم پیوسته کشوری است.

وی معتقد است که در یک پژوهش باید زیربنای انجمن هنرهای نمایشی استان در حوزه مشکلات و استعدادهای تئاتر مورد بررسی قرار گیرد.

روانشاد با تاکید بر اینکه وحدت بین اعضا در این دوره باید در عالی‌ترین حد و اندازه باشد، اضافه کرد: انجمن نمایش استان باید تمام تلاش خود را برای رفع مسائل و دغدغه‌های حوزه تئاتر لرستان با همدلی اهالی و هم‌افزایی هنرمندان این رشته به کار گیرد و حفظ شان و منزلت پیشسکوتان به عنوان مهم‌ترین برنامه برنامه در دستور کار باشد چرا که پیشکسوتان گنجینه این هنر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، نیاز روز جامعه را شادی و نشاط عنوان کرد و افزود: با توجه به این مهم، مسائل حوزه نمایش در استان باید به خوبی احصا شود و ضمن برگزاری جلسات مختلف اجراهای نمایش‌های عمومی در مرکز استان و شهرستان‌های مختلف در دستور کار انجمن قرار بگیرد.

وی ضمن مهم برشمردن برگزاری جشنواره تئاتر در سال جاری گفت: سال گذشته هنرمندان استان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درخشش خوبی داشتند.

روانشاد ضمن تاکید بر اصل آموزش و نگاه ویژه انجمن هنرهای نمایشی استان به این مقوله، تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از ضعف‌های سال‌های اخیر در لرستان در حوزه نمایشنامه‌نویسی است، برگزاری کارگاه‌های آموزشی باید در دستور کار انجمن قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تشکر از دست‌اندرکاران انجمن هنرهای نمایشی استان در دوره قبل، ادامه داد: حضور اعضا در این دوره ارزشمند است و باید ضمن داشتن چشم‌انداز، تغییر و تحولات محسوس در حوزه تئاتر استان را به خوبی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه کشف و پرورش استعدادهای جدید در استان، ترویج ادبیات فاخر، صیانت از مرزهای اخلاقی، دینی و انقلابی و ملی و خانواگی و زیست‌بوم استان از دیگر برنامه‌هایی است که انجمن هنرهای نمایشی استان باید دنبال کند، افزود: رشد کیفی و ارتقا شاخص‌های هنری هنرهای نمایشی، توجه به تولید نمایشنامه‌های فاخر و تربیت نویسندگان متعهد، پاسداشت و تکریم هنرمندان و توجه ویژه به تئاتر کودک و نوجوان و طنز فاخر مورد انتظار است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403050804795
  • خبرنگار : 50176