رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خبر داد

توقیف نیم تن گوشت غیر بهداشتی در قوچان

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان از ضبط و توقیف حدود نیم تن گوشت غیر بهداشتی  طی بازدیدهای نظارتی بازرسان این شبکه خبر داد.

حامد شمس 8 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: در راستای بازرسی‌های روزانه و مستمر بازرسان این شبکه از مراکز عرضه فراورده خام دامی همچون قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها و... طی ماه گذشته، مقدار حدود نیم تن گوشت غیر بهداشتی توقیف گردید و ۴ نفر به تعزیرات معرفی شدند.

وی عرضه فرآورده‌های بسته بندی شده غیرمجاز بدون تاریخ تولید و انقضا و آرم و لیبل دامپزشکی را از جمله  تخلفات بهداشتی دانست و افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان با عنایت به وظیفه نظارت بهداشتی دامپزشکی بر تولید، حمل و عرضه بهداشتی فراورده‌های خام دامی در راستای تأمین امنیت غذایی و پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک از طریق مصرف فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی، با همکاری مراجع ذیربط با هرگونه اقدامی که سلامت مردم را به خطر بیندازد بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان بر لزوم توجه بیشتر به سلامت تاکید کرد و گفت: شبکه دامپزشکی نقش حائز اهمیتی در امنیت و سلامت غذایی مردم دارد.

وی تاکید کرد: هرگونه بی‌توجهی به امنیت و سلامت فرآورده‌های خام دامی که بیشترین سهم را در تأمین سبد مصرفی مواد پروتئینی مردم دارد باعث شیوع بیماری‌های مسری و خطرناک بین همشهریان خواهد بود.

با تلاش‌های کارشناسان این شبکه که به صورت شبانه‌روزی انجام می‌گیرد و نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی که از مزرعه تا سفره به صورت مستمر در جریان است می‌توان با اطمینان از مراکز عرضه کننده فراورده‌های خام دامی خرید و به هدف والای سازمان دامپزشکی که سلامت جامعه است دست پیدا کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403050804764
  • خبرنگار : 30147