هشتمین فراخوان جذب هسته‌های فناور مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام

هشتمین فراخوان جذب هسته‌های فناور مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام با برنامه‌های متنوع حمایتی اعلام شد.

«یونس میرزایی» رئیس مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام با حضور در ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر با توجه اقتضای وضعیت اقتصادی کشور و مطابق سیاست‌های کلی نظام و همچنین کاهش منابع مال حاصل از فروش منابع خام، لاجرم باید به سمت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تولید ثروت مبتنی بر یافته‌های پژوهشی و ابداعات و اختراعات و به‌کارگیری نیروهای جوان، خلاق و نخبه حرکت کرد.

وی افزود: بر این اساس نقش نهادهای واسط یا اصطلاحاً توسعه‌ای که در فرایند اتصال مراکز علمی و پژوهشی با حوزه تولید و اقتصاد به عنوان حلقه واسط ایفای نقش می‌کنند حائز اهمیت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی از بدو تشکیل همواره در کارهای نوآورانه و بدیع پیشگام بوده و بنای این نهاد بر حل مسایل زمین مانده و کمک در عرصه‌های مغفول بوده و به نوعی نقش خط‌شکن را بازی کرده است.

میرزایی گفت: مرکز رشد جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام به‌عنوان نخستین مرکز رشد استان ایلام پیشگام در عرصه توسعه فناوری و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی بوده و طی ۱۲ سال از زمان تأسیس بالغ بر ۲۰۰ هسته فناور پذیرش شده است که بخش قابل قبولی از این تعداد موفق به ورود به کسب و کارهای فناورانه شده‌اند.

رئیس مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام ادامه داد: مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام با هدف کمک به جوانان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اعضای هیئت علمی و همچنین کسانی که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده‌اند هشتمین فراخوان جذب هسته‌های فناور را اعلام کرد.

وی افزود: این مرکز با ارائه برنامه‌های متنوع حمایتی شامل انواع آموزش‌های مورد نیاز جهت مدیریت یک کسب و کار بصورت رایگان و حمایت های مالی لازم جهت تثبیت کسب و کارهای نوپا فرصتی مناسب برای جوانان جویای کار فراهم کرده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403050804685
  • خبرنگار : 71299