نماینده مردم بروجرد در مجلس مطرح کرد:

احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در بروجرد؛ ضرورتی اجتناب‌ناپذیر

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در بروجرد یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر بوده و تقلیل آن به ۲۵۰ تختخوابی ظلم به حوزه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد است.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره تخریب بیمارستان چمران بروجرد، اظهار کرد: روند اخذ ماده ۲۳ از سازمان برنامه‌وبودجه برای تخریب و بازسازی این بیمارستان زمان‌بر است و تعطیلی بیمارستان برای تخریب و بازسازی باعث ایجاد خلأ در روند درمانی خواهد شد.  

وی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های فراوانی از وزیر بهداشت برای اخذ مجوز بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی انجام شده و هم‌اکنون تقلیل آن به ۲۵۰ تختخوابی ظلم به حوزه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد است.  

نماینده مردم بروجرد در مجلس اضافه کرد: علوم پزشکی لرستان باید همه ظرفیت خود را برای یافتن زمین برای احداث بیمارستان جدید ۵۰۰ تختخوابی انجام دهد و پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز ماده ۲۳ از سازمان برنامه‌وبودجه را انجام دهد.  

گودرزی بیان کرد: همه تلاش خود را برای احداث بیمارستان جدید ۵۰۰ تختخوابی که یکی از نیازهای ضروری مردم شهرستان بروجرد است انجام خواهم داد، بعد از احداث بیمارستان جدید سپس باید به فکر تخریب و بازسازی بیمارستان شهید چمران باشیم.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقا وضعیت بهداشت بروجرد کارهای خوبی انجام شده است، افزود: در این راستا دانشکده پرستاری بروجرد که با پیگیری مستمر از تک‌رشته‌ای خارج شده و به چهار رشته رسیده و رشته پنجم نیز در دستور کار شورای گسترش است؛ با اخذ مجوز ششمین رشته به سمت تبدیل به دانشکده پزشکی می‌رود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: همچنین طرح توسعه بیمارستان کوثر انجام شده و با پیگیری‌های مستمر و مساعدت سازمان تأمین اجتماعی، این پروژه با سه برابر ظرفیت و ایجاد استانداردهای درمانی شروع شد. اکنون پروژه ۱۰۰ درصد تکمیل و تجهیز شده است.

گودرزی ادامه داد: طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد با زیربنای بالغ‌بر ۱۳ هزار مترمربع و اعتبار بالغ‌ بر ۳۵۰ میلیارد تومان احداث‌ شده است و تخت‌های بستری از ۳۲ تخت به ۹۶ تخت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌ها و مساعدت سازمان تأمین اجتماعی کشور تجهیزات پزشکی خریداری و به بیمارستان انتقال یافته است، گفت: علاوه بر بیمارستان و تجهیزات، پلی کلینیک تخصصی بیمارستان کوثر با بیش از چهار هزار مترمربع وسعت و ۲۲ اتاق معاینه و کلینیک قلب و گوارش و زنان ‌زایمان و دندانپزشکی با تجهیزات پیشرفته خدمات سرپایی را ارائه می‌دهد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اظهار کرد: وسعت پلی کلینیک بیمارستان کوثر بعد از اجرای طرح توسعه بیش از ۱۲ برابر درمانگاه فعلی افزایش داشته است و فاز دوم پروژه نیز آغاز و نوسازی و مقاوم‌سازی ساختمان قبلی بیمارستان با هماهنگی انجام‌شده کارش آغاز خواهد شد.

گودرزی با بیان اینکه این اقدام در راستای افزایش سرانه درمانی بروجرد نقش بسزایی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این پروژه برای افزایش ظرفیت درمان شهرستان و تسهیل امور درمانی بازنشستگان و کارگران نقش بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403050804456
  • خبرنگار : 50175