بارش ۱۱۵ میلیمتری در آستارا / هوای آستارا هفت درجه خنک‌تر شد

بارش ۱۱۵ میلیمتری باران گردشگرانی را که برای گذراندن تعطیلات تابستانی در فضای روباز در شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان به سر می بردند، غافلگیر کرد.

بارش شدید باران که در آستارا از شب گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، آبگرفتگی و حرکت کند خودروها را در خیابان های آستارا باعث شده است.

آبگرفتگی در بازار بزرگ ساحلی آستارا، محله هفت دستگاه و مسیر مخیری شدت دارد و فرماندار شهرستان مرزی آستارا و نیروهای خدماتی شهرداری در صحنه حضور دارند و اقدامات لازم را در برای کاهش آبگرفتگی انجام می دهند.

به دنبال بارش باران از نیمه شب گذشته هوای آستارا پنج الی هفت درجه خنک تر شده است و این بارش های متناوب بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی تا پایان امشب نیز ادامه خواهد داشت.

دمای فعلی هوای آستارا ۲۱ درجه سانتیگراد است که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۵ الی ۷ درجه درجه کاهش یافته است. بر اساس اعلام اداره هواشناسی آستارا، میزان بارش باران از زمان آغاز بارندگی تا لحظه مخابره خبر ۱۱۵ میلیمتر بوده است و بارش همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، شهرستان آستارا با توجه به جاذبه های سیاحتی و به واسطه مجاورت با کشور جمهوری آذربایجان، دارای بازار ساحلی و پاساژهای متعدد فروش انواع کالاها است که در روزهای تعطیل، به خصوص در ایام نوروز و فصل تابستان پذیرای عده زیادی از گردشگران است.

شهرستان آستارا در شمال استان گیلان یکی از معتدل ترین و پرباران ترین شهرهای کشور به شمار می رود. آستارا با بارش بیش از یک هزار و ۲۰۰میلیمتری سالانه جزو پربارانترین مناطق ایران محسوب می شود. این شهرستان با بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و در مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403050704370
  • خبرنگار : 50532