رئیس حوزه هنری مازندران خبرداد

ساخت بزرگترین پردیس سینمایی شمال کشور در ساری

رئیس حوزه هنری مازندران از ساخت بزرگترین پردیس سینمایی شمال کشور در ساری خبرداد.

مهدی معصومی گرجی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دغدغه‌های فرهنگی در مازندران بسیار کم است، گفت: عرصه سینما یک اتفاق مهم در استان مازندران است.

وی با اشاره به اینکه هنر سینما در دنیا جادو می‌کند، افزود: سینما می‌تواند به لحاظ آموزشی نقش آفرینی کند و یک فضای متفاوت برای خانواده‌ها باشد.

معصومی گرجی با اظهار اینکه سینما جنبه اطلاعاتی و آگاهی بخشی دارد، بیان کرد: مازندران باید در عرصه سینما رشد کند.

رئیس حوزه هنری مازندران با اذعان به اینکه ۸۰ درصد سینمای کشور به حوزه هنری اختصاص دارد، یادآور شد: ما یک مرکز تخصصی هنری انقلاب اسلامی هستیم و تولیدات سینمایی جنبه آموزشی و آگاهی بخشی برای همه سنین دارد.

وی ادامه داد: به عنوان یک نهاد غیر دولتی و مستقل دغدغه داریم عرصه هنری استان مازندران را از لحاظ امکانات تخصصی، هنری و فرهنگی رشد دهیم.

این مسئول با عنوان اینکه حوزه هنری استان مازندران تنها ۴ سینما دارد، تاکید کرد: این ۴ سینما در نوشهر، ساری، آمل و بهشهر است.

معصومی گرجی با اعلام اینکه مازندران ۲۲ سینمای خصوصی دارد که نظارت آن برعهده ما نیست، ذکر کرد: نگاه ما فرهنگی است و ما عرصه فرهنگی کشور را هرگز تعطیل نخواهیم کرد.

معصومی گرجی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ پردیس سینمایی نوشهر را افتتاح کردیم، گفت: این پردیس سینمایی یکی از پرفروش‌ترین پردیس‌ها در کشور است.

او با بیان اینکه نتوانستیم با درآمدهای دریافتی از سینماها، بقیه سینماها را احیاء کنیم، خاطرنشان کرد: هیچ کمک دولتی به حوزه فرهنگی نمی‌شود اما برخی شهرداری‌ها در روند اجرای کار با ما همکاری کردند.

رئیس حوزه هنری مازندران افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب که باید همه عرصه‌ها به روزرسانی شود، حوزه هنری تصمیم گرفت نهضت ساخت پردیس‌ سینمایی را در کشور آغاز کند.

این مسئول بیان کرد: حوزه هنری دو مسیر را دنبال می‌کند که یکی از آنها این است که با مجتمع‌ها قرارداد بسته شود که سینماهای آن مجموعه را حوزه هنری تامین و مسیر دوم این است که حوزه سینماهای خود را به روزرسانی کند.

معصومی گرجی با بیان اینکه به عنوان نهاد حاکمیتی به دنبال توسعه شهری هستیم و باید این مسیر را طبق منویات رهبر معظم انقلاب پیگیری کنیم، یادآور شد: مازندران بعد از سینماهای اصفهان و مشهد رتبه سوم فروش فیلم را در کشور دارد.

این مسئول با عنوان اینکه سینما سپهر در مازندران قابلیت بسیار خوبی دارد که البته بازسازی آن در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: حوزه هنری مازندران این نگاه را دنبال کرده که سینما سپهر به یک مجتمع دارای ۵ سالن سینما تبدیل شود.

معصومی گرجی با اعلام اینکه پس از بررسی‌های لازم تصمیم گرفتیم در مرکز استان پردیس نمونه شمال کشور را احداث کنیم، یادآور شد: سینما فرهنگ در ساری قابلیت تبدیل شدن به یک پردیس را ندارد و تصمیم گرفته شد به صورت مولدسازی سینما ایران در خیابان مازیار که از لحاظ عبور و مرور یک منطقه استراتژیک است، به یک پردیس تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در دوره سرپرستی حمیدرضا مرادی شهردار وقت ساری تفاهم نامه همکاری را امضاء و آیین کلنگ زنی انجام شد و در مدت زمان کوتاهی شهردار جدید معرفی شد، خاطرنشان کرد: پروژه پردیس سینمایی ساری چندین شهردار را به خود دید که در حال حاضر مقرر شد شهرداری در قبال کمکی که به ما می‌کند ۲ باب مغازه از این پردیس دریافت کند و دستور پروانه ساخت صادر شد و ما مهندس ناظر خود را به شهردار معرفی کردیم.

 معصومی گرجی با اشاره به این که نقشه‌های اصلی پردیس سینمایی تحویل شهرداری شد و اکنون گودبرداری برای آزمایش خاک آغاز شده است، اظهار کرد: این پردیس سینمایی بزرگترین پردیس منطقه شمال کشور است و با ساخت این سینماها اشتغال زیادی ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در آن زمان می‌توانستیم با ۵۰ الی ۶۰ میلیارد تومان پردیس سینمایی را احداث کنیم اما اکنون هزینه آن ۲ برابر شده است، گفت: قرار است استودیو، گالری، فروشگاه محصولات فرهنگی، ۷ سالن سینما، سالن اختصاصی کودک، شهربازی، سینمای روباز و رستوران به صورت طبقاتی در این پردیس شکل بگیرد.

رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه بخشی از منابع مالی با فروش سینما فرهنگ ساری تامین می‌شود و ما هیچ دخل و تصرفی در فروش آن نداریم، اظهار کرد: منابع فروش سینما فرهنگ به صورت کامل در مازندران هزینه می‌شود.

به گفته معصومی گرجی برای ساخت پردیس سینمایی در ساری ۳ سال زمان تعیین شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403050704310
  • خبرنگار : 50617