مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

تحقق ۲۲درصدی تحقق اشتغال همدان تاکنون

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ تعهد ایجاد ۱۷ هزار ۶۶۹ فرصت شغلی در استان همدان پیش‌بینی شده که این تعهد اشتغال در ۲۲ دستگاه اجرایی، خدماتی و صنعتی در حال پیگیری است، گفت: در سال‌جاری ۴۲ درصد ظرفیت‌های تسهیلاتی و خدمات اشتغالزایی استان به اشتغال فارغ‌التحصیلان اختصاص داده شده است.

یوسف شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌جاری تعهد ایجاد ۱۷ هزار ۶۶۹ فرصت شغلی در استان همدان پیش‌بینی شده که این تعهد اشتغال در ۲۲ دستگاه اجرایی، خدماتی و صنعتی در حال پیگیری بوده و تا این لحظه ۲۴ درصد از تعهد ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش‌های مختلف خدمات، صنعت و کشاورزی استان محقق شده است و با توجه به اینکه در چهار ماه نخست سال فرصت‌های شغلی ایجاد شده به صورت متمرکز نبوده به طور قطع در ماه‌های آتی شاهد افزایش درصد محقق از این تعهد اشتغالزایی در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در راستای کمک به جویندگان شغل، کارآفرینان، اجرای طرح‌های اشتغالزایی و کمک به واحدهای فعلی برای افزایش پایداری تولید فعلی آنها در حال حاضر در بخش دولتی از مسیرهای مختلف تسهیلاتی پرداخت می شود، افزود: مطابق با بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به تولیدکنندگان برای ایجاد واحدهای جدید، توسعه واحدهای فعلی و افزایش سرمایه در گردش تسهیلات با نرخ شناور بانکی و تسهیلات حمایتی و قرض‌الحسنه به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه توسعه و افزایش مشاغل خانگی یکی از راه‌های توسعه فضای کسب و کار در استان است، اظهار کرد: در حال حاضر به بیش از ۶۲۰ رسته شغلی تسهیلات در استان پرداخت می‌شود که سهم استان همدان در حوزه مشاغل خانگی ۱۷۰ میلیارد تومان است که با نرخ چهار درصد به صورت مستقل و پشتیبان به افراد فعالی در این حوزه پرداخت می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه بخش دیگر تسهیلات پرداختی در حوزه توسعه تعاون در استان است، اضافه کرد: اگر تعاونی‌های استان درخواست تسهیلات داشته باشند از مسیر بانک توسعه و تعاون به منظور تقویت، پایداری و توسعه بخش تعاون تسهیلات این بانک در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی بیکاری فارغ‌التحصیلان و عدم ارتباط منطقی بین مراکز دانشگاهی و علمی با واحدهای خدماتی، کشاورزی و صنعتی را از جمله چالش‌های موجود در فضای کسب و کار استان برشمرد و گفت: مجموعه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۳ بررسی و حل این دو چالش را در اولویت دستور کار خود قرار داده است.

شعبانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجموعه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای اشتغال فارغ التحصیلان و رفع چالش عدم ارتباط بین مراکز علمی و بازار، بیان کرد: در سال‌جاری ۴۲ درصد ظرفیت‌های تسهیلاتی استان به اشتغال فارغ‌التحصیلان اختصاص داده شده است و از طریق استانداری ابلاغ شده که دستگاه‌های اجرایی و واحدهای اقتصادی موظف هستند ۴۲ درصد خدمات اشتغالزایی را به جامعه تحصیلکردگان جویای شغل معطوف کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: هدایت شغلی در مراکز مشاوره شغلی، ارائه فرصت‌های شغلی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و تشکیل نشست‌های مشترک با فارغ‌التحصیلان بیکار برای عرضه فرصت‌های شغلی در استان را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای ارتباط مراکز علمی با حوزه بازار، اضافه کرد: مجموعه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۳ با دانشگاه جامع علمی کاربردی، جهاد دانشگاهی، دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه صنعتی تفاهم نامه‌هایی با هدف کمک به ایجاد ارتباط منطقی بین مراکز علمی و دانشگاهی و بازار منعقد کرده است تا با ایجاد این ارتباط در راستای رفع چالش‌های اصلی اشتغال در استان گام‌های مثبت و موثری برداشته شود.

​​​​​​انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403050704191
  • خبرنگار : 50237