مدیر آب و فاضلاب آستارا:

نصب مستقیم پمپ توسط مشترکان آبفا در شهرستان آستارا ممنوع است

مدیر امور آب و فاضلاب آستارا، گفت: استفاده از هر گونه پمپ آب توسط مشترکان آبفا بر روی شبکه آب رسانی در شهرستان مرزی بندر آستارا ممنوع است.

امین شهری سا روز پنجشنبه ۴مرداد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه پمپ‌های آبی که بعد از دستگاه کنتور نصب می‌شوند، کاملاً غیرقانونی است و از چند سال پیش در شهرستان آستارا رایج شده است، اظهار کرد: تداوم استفاده از این پمپ‌های آب موجب خواهد شد تا شهرستان گردشگر پذیر آستارا را به ویژه در دوران اوج مصرف با بی‌آبی مواجه کند.

مدیر آب و فاضلاب آستارا با اشاره به استفاده تعداد زیادی دستگاه پمپ آب توسط مشترکان در این شهرستان گردشگر پذیر استان گیلان، افزود: نصب این پمپ‌ها به صورت مستقیم روی شبکه آب رسانی آستارا رویه بسیاری بدی است که طی سالیان گذشته مرسوم شده و باعث اختلال در عملکرد شبکه آب و قطعی های موضعی می گردد و در صورت نیاز به ارتقاء فشار آب، توصیه شرکت آب و فاضلاب نصب مخزن آب با حجم مناسب بین کنتور و پمپ می‌باشد.

وی، افزود: طبق بند ۴/۳۴/۲ آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه های آب و فاضلاب که طی نامه شماره ۱۰/۳۳/۴۳۳۴ مورخه ۸۶.۶.۱۰ وزیر نیرو ابلاغ شده است، در مواردی که در شبکه افت فشار و یا کمبود آب وجود دارد مشترک اجازه نصب پمپ بر روی شبکه آب شهری به طور مستقیم را نخواهد داشت و در صورت تخلف، شرکت نسبت به قطع انشعاب آب تا برچیدن پمپ اقدام خواهد کرد.

شهری سا، در ادامه با اشاره به اینکه ۵۷ فقره انشعاب غیرمجاز در نقاط مختلف این شهرستان از ابتدای سال جاری شناسایی شده است، اظهار کرد: خاطیانی که در این رابطه دربرابر قانون مقاومت میکنند به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

مدیر آب و فاضلاب آستارا، مشترکین شهر آستارا را ۲۷۷۱۷، مشترکین روستایی ۷۹۶۲، مشترکین شهر لوندویل ۳۱۵۳ و بخش روستایی منطقه لوندویل را ۴۰۳۵ مشترک عنوان کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب آستارا در مجموع ۴۲ هزار و ۸۶۷ مشترک در این شهرستان دارد.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت بیش از ۹۵ هزار نفر در شمال غربی استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403050402562
  • خبرنگار : 50532