مسعود ابراهیمی امروز، ۳ مردادماه در حاشیه بازدید از پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی، با بیان اینکه پژوهش در کنار تجاری سازی اقتصادی می شود، اظهار کرد: ما در سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی، پژوهش را از تجاری سازی شروع می کنیم.
وی دستاوردهای پژوهشی را مبتنی بر بازار دانست و افزود: دوران پژوهش های بدون اهداف تجاری گذشته و امروز باید به نیاز بازار توجه کنیم.
رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی با بیان اینکه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناورانه صرف، دیگر یک ارزش نیست، عنوان کرد: جهاددانشگاهی از تولید محصول عبور کرده و امروز باید کسب و کار تولید کند.
ابراهیمی حل مسائل محیط زیستی کشور را یکی از اولویتهای دولت چهاردهم دانست و تاکید کرد: دولت جدید باید محیط زیست و رفع چالش های آن همچون آلودگی های آب و هوا و فرونشست زمین و پسماند و... را در دستور کار جدی قرار دهد و لذا فرصت بی نظیری برای پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی فراهم شده تا به بازتعریف نقش خود در بخش های دانش محور و بازار محور بپردازد.
وی با بیان اینکه پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی باید در خدمت کشور باشد و ثروت ایجاد کند، متذکر شد: پژوهشکده محیط زیست باید به جای دستاوردهای جدید پژوهشی صرف، به سمت فضای تجاری سازی برود و محصولات تولید شده را وارد بازار کند.
رئیس ستفای جهاد دانشگاهی سرمایه گذاران بخش خصوصی، شرکت های سرمایه گذاری، صندوق های پژوهش و فناوری، کرادفاندینگ ها(تامین مالی جمعی) و نهادهای عمومی را از جمله ظرفیتهای تجاری سازی تولیدات فناورانه و دانش بنیان دانست و اضافه کرد: ستفا طی یک سال گذشته ۳۰۰۰ میلیارد تومان قرارداد جذب سرمایه را منعقد کرده است که تبدیل به شرکت و محصول و نهایتا بیزینس میشود.
وی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و واحدهای نوآور در کل کشور با نگاه حمایتی شکل گرفته است، گفت: باید مشارکت را جایگزین حمایت کنیم تا شریک تجاری محصولات فناورانه باشیم.
انتهای پیام