مدیرکل حمل و نقل جاده ای گیلان عنوان کرد

جابجایی بالغ بر ۱.۲ میلیون مسافر با ناوگان عمومی گیلان

مدیرکل حمل و نقل جاده ای گیلان، از جابجایی یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۷۹۹ مسافر در سطح استان با ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: ۶۴ درصد سفرهای انجام شده برون استانی و ۳۶ درصد آنها درون استانی بوده‌اند.

غلامعلی نیک فهم امروز، ۳ مردادماه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت جابجایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان گیلان، اظهار کرد: طی چهار ماه ابتدای سال جاری تعداد یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۷۹۹ مسافر در سطح استان جابجا شدند.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور تعداد ۲۱۷ هزار و ۷۲ سفر در استان صورت گرفته است، افزود: ۶۴ درصد سفرهای انجام شده برون استانی و ۳۶ درصد آنها درون استانی بوده‌اند؛ همچنین ۸۵ درصد سفرها با سواری، ۱۳ درصد با مینی بوس و دو درصد نیز با اتوبوس صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به وجود ۱۴۲ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر در سطح استان، خاطرنشان کرد: تعداد ۲۹۸۹ راننده نیز در گیلان در امر جابجایی مسافر فعالیت دارند.

نیک فهم با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان، ادامه داد: در ۱۰ پایانه‌ عمومی مسافربری در استان گیلان، ۱۱۲ اتوبوس، ۶۷۶ مینی بوس و ۲۰۴۵ سواری فعال هستند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403050302197
  • خبرنگار : 50040