رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد

خسارت به بخش کشاورزی خراسان شمالی با قطع برق چاه های کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: حوزه کشاورزی استان با قطع برق چاه های آب کشاورزی ضربه سنگینی را متحمل شده است.

محمد محمدزاده در جلسه ستاد زراعت که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در سوم مرداد ماه برگزار شد، اظهار کرد: برق چاه های کشاورزی از ساعت ۱۱ تا ۱۶ قطع می شود، برخی از چاه های آب ۵۰۰ بهره بردار کشاورز دارد و حال باید ببینیم که چه بر سر حوزه کشاورزی وارد می شود.

وی افزود: باید به این سمت و سو حرکت کنیم که تسهیلاتی به کشاورزان ارائه شود تا آن ها برای تامین برق مورد نیاز چاه های آب به سوی ایجاد نیروگاه های خورشیدی پیش روند.

محمدزاده به توزیع کودهای کشاورزی از سوی پتروشیمی اشاره کرد و ادامه داد: از سال گذشته برای تحویل کود از سوی پتروشیمی با مشکلات زیادی مواجه شدیم و پتروشیمی کود را به سختی تحویل می دهد

وی تاکید کرد: هم اکنون باید کشاورز خود را برای سال زراعی آینده آماده کند اما در حال حاضر پتروشیمی کود تحویل نمی دهد.

این مقام مسئول به مطالبات گندم کاران استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۳۲ هزار تن گندم در ۲۶ مرکز خرید با مبلغ ۲.۳ همت خریداری شده است اما هنوز یک ریال از وجوه خرید به کشاورزان پرداخت نشده است و این امر کشاورزان را در فشار زیادی قرار داده است.

وی تصریح کرد: کشاورز بابت اجاره کمباین برای برداشت گندم پول قرض کرده و یا برای آماده سازی کشت در سال زراعی آینده نیازمند نقدینگی است، بنابراین باید مطالبات گندم کاران هرچه سریع تر پرداخت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: طی سال زراعی جاری در ۱۴۲ هزار هکتار کشت گندم، در ۱۵۱ هزار هکتار کشت جو و در ۳۷۱۸ هکتار کشت کاملینا انجام شده است.
انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403050301793
  • خبرنگار : 50046