رشد ۱۷ درصدی نرخ پایه خرید تضمینی گندم در کردستان

نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که به گفته نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان، این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافت.

جمال صالحی روز سه‌شنبه ۳ مرداد در گفت و گو با خبرنگاران، آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۳۷ هزار و ۵۶۲ تن اعلام و اظهار کرد: ۴۹۶ هزار و ۲۲۹ تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان تاکنون به طور تضمینی خریداری شده و از میزان کل خرید گندم انجام شده ۴۵۶ هزار و ۴۴۷ تن آن در سامانه ثبت شده است.

وی، با اشاره به اینکه برداشت و خرید تضمینی گندم در استان از چهارم تیرماه سال جاری آغاز شده است، افزود: بیشترین میزان خرید گندم مربوط به شهرستان های سقز با ۱۰۹ هزار و ۷۶۳ تن، بیجار با ۱۰۸ هزار و ۲۳۱ تن و قروه ۹۹ هزار و ۵۲۲ تن است.

به گفته نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان، میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های دهگلان ۸۴ هزار و ۹۵۶ تن، دیواندره ۴۱ هزار و ۶۸ تن، کامیاران ۳۵ هزار و ۸۳۲ تن و سنندج هشت هزا رو ۱۱۱ تن است.

صالحی، کمترین میزان خرید تضمینی گندم در استان را مربوط به شهرستان سروآباد با ۸۳۳ تن خواند و افزود: در شهرستان های بانه و مریوان هم به ترتیب تاکنون چهار هزار و ۲۶۸ تن و سه هزار و ۶۵۵ تن گندم خریداری شده است.

 انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403050301687
  • خبرنگار :