مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان:

میزان مصرف برق در خراسان شمالی به ۲۹۹ مگاوات رسید

مدیر عامل شرکت برق خراسان شمالی گفت: میزان اوج بار استان در روزهای اخیر به ۲۹۹ مگاوات رسیده است.

حسن چاهی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه دستگاه های اداری استان در مصرف برق صرفه جویی کنند، اظهار کرد: یکی از دغدغه های این شرکت مدیریت مصرف برق ادارات است که باید مصرف خود را نسبت به مدت مشابه، ۳۰ درصد در ساعات فعالیت و ۶۰ درصد در ساعات غیر فعال کاهش دهند.

وی افزود: به همه اداراتی که این موضوع را رعایت نمی کنند اخطارهای لازم داده شده است و در صورت تکرار، برق آن ها قطع خواهد شد.

چاهی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف برق در استان حتی به ۳۰۰ مگاوات در ساعت برسد. در سال گذشته بیشترین میزان مصرف برق فقط در یک برهه ساعتی به ۳۰۰ مگاوات رسید.

وی تاکید کرد: از مردم درخواست می‌شود در مصرف برق صرفه‌جویی لازم را داشته باشند و از روشن کردن لوازم برقی پرمصرف در زمان اوج مصرف خودداری و از مشترکان درخواست می‌شود لامپ‌های اضافی را خاموش کنند.

چاهی از مردم استان درخواست کرد که با هدف پایداری شبکه برق برای تمام مشترکان، دمای کولرهای گازی حداقل روی ۲۴ درجه تنظیم و از دور کُند کولرهای آبی در این ایام استفاده شود.

وی گفت: ۴۰ درصد بار برق مصرفی مربوط به سیستم‌های سرمایشی است و از مردم درخواست می‌شود تا در مصرف برق مدیریت داشته باشند تا با خاموشی مواجه نشویم.

مدیر عامل شرکت برق خراسان شمالی با بیان اینکه تعداد مشترکان پرمصرف برق در این استان ۱۰ هزار و ۵۷۵ نفر در سال گذشته بوده است که این تعداد تاکنون افزایش ۲.۷ درصدی داشته است، افزود: از مشترکان پرمصرف تقاضا می‌شود نسبت به کاهش و مدیریت مصرف توجه ویژه داشته باشند تا همه از پایداری برق برخوردار باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403050301608
  • خبرنگار : 50046