هیچ یتیمی در کوهسرخ بدون حامی نیست

رئیس کمیته امداد کوهسرخ با اشاره به اینکه هیچ یتیمی در شهرستان بدون حامی نیست، اظهار کرد: سعی کرده‌ایم تا با خودکفا کردن مددجویان از چرخه حمایتی خارج شوند.

علی برهان‌پناه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تمام تلاش خود را در حمایت هر چه بهتر از مددجویان کمیته امداد به کار گرفته‌ایم، تصریح کرد: اقدامات دولت سیزدهم برای فقرزدایی ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای ۱۴۱۱ نفر در کمیته امداد شهرستان کوهسرخ پرونده تشکیل شده است که ۱۱۳۲ پرونده توان‌بخشی، ۲۶۳ پرونده اجتماعی و ۱۶ پرونده مربوط به شبه خانواده بوده است، گفت: طی یک سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در شهرستان انجام شده است.

برهان‌پناه در همین خصوص از پرداخت کمک هزینه ایاب ذهاب ۷۰ نفر از مددجویان به مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال، پرداخت کمک هزینه درمان برای ۷۰ نفر از مددجویان به مبلغ ۶۳۳ میلیون ریال، پرداخت کمک هزینه تحصیل برای ۱۴۲ دانش‌آموز به مبلغ ۶۱۶ میلیارد ریال، پرداخت حق پرستاری به ۱۳۱ خانواده دارای فرزند معلول شدید به مبلغ دو میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال، پرداخت کمک هزینه مناسب‌سازی منزل برای چهار نفر از مددجویان به مبلغ ۵۰ میلیون ریال و پرداخت کمک هزینه توانپزشکی به معلولین به مبلغ ۱۴۸ میلیون ریال خبر داد.

وی با اشاره به پرداخت ۷۵ میلیارد ریال وام خوداشتغالی و ایجاد ۵۳ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد، بیان کرد: سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال بلاعوض برای ساخت مسکن و دو میلیارد ریال ودیعه مسکن پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان کوهسرخ از در حال ساخت بودن سه واحد مسکن برای ایتام، دو باب برای خانواده دو معلولی و ۱۵ باب مسکن برای خانواده‌های تک معلولی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از محل اعتبارات بنیاد علوی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و تکمیل مسکن پرداخت شده است.

وی در ادامه به غربالگری بینایی ۱۳۵۸ کودک و غربالگری شنوایی ۱۳۵۸ کودک بین ۳ تا ۵ سال در سطح شهرستان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: طی این مدت در شهرستان کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج، پیشگیری از خودکشی برای مددجویان کمیته امداد در شهرستان برگزار شده است.

برهان‌پناه با بیان اینکه ماهیانه بالغ‌بر دو میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال برای حق پرستاری به خانواده‌های چند معلول پرداخت می‌شود، از پرداخت شهریه ۳۸ دانشجو به صورت‌ترمی خبر داد و گفت: هرچند سال گذشته هفت خانواده درخواست فرزندخواندگی داشته‌اند که پنج مورد به صورت غیرقانونی و دو مورد به صورت قانونی بوده اما برای هفت فرزند مدارک هویتی صادر شده است.

وی در ادامه به وضعیت حامیان ایتام در شهرستان کوهسرخ اشاره کرد و گفت: همزمان با ایام دهه اول محرم ۵۰ حامی طرح اکرام ایتام و محسنین در پایگاه‌های مستقر در هیات‌های مذهبی شهرستان کوهسرخ ثبت‌نام شدند.

رئیس کمیته امداد شهرستان کوهسرخ اظهار کرد: این حامیان که در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) ثبت‌نام شده‌اند حمایت ۷۵ فرزند یتیم و محسنین را قبول کرده‌اند، افزود: حامیان می‌توانند تا هر وقت که بخواهند حامی یتیمان این شهرستان و انجام این امر خداپسندانه باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون بالغ‌بر ۲۱۹۸ حامی برای حمایت از فرزندان یتیم و نیازمند با کمیته امداد این شهرستان همکاری دارند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403050201381
  • خبرنگار : 30147