رشد ۱۴۲ درصدی حمل ریلی گندم در استان کرمانشاه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از رشد ۱۴۲ درصدی حمل ریلی گندم در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

علی ملکشاهی با اشاره به رونق حمل و نقل ریلی در استان، گفت: رشد ۱۴۲ درصدی حمل ریلی گندم در استان نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.
 
وی میزان حمل گندم از مبدا استان کرمانشاه را از طریق حمل ریلی از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۸۸ هزار تن اعلام کرد و افزود: حمل ریلی گندم تولیدی در استان در چهار ماهه امسال ۳۶ درصد مجموع حمل ریلی استان را به خود اختصاص داده است. 

وی افزود: پایانه حمل ریلی کرمانشاه با دارا بودن یک سیلوی ذخیره سازی که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده می‌تواند گندم تولیدی استان را از طریق حمل و نقل ریلی به سایر استان‌های کشور به ویژه استان تهران، استان‌های نوار شمالی و مرکز و جنوب کشور انتقال دهد. 

وی افزود: استان کرمانشاه همواره یکی از قطب‌های تولید گندم در کشور است و سالانه با تولید میانگین ۸۰۰ هزار تن گندم علاوه بر تامین نیاز داخل استان، بخشی از نیاز سایر استان‌های کشور را هم تامین می‌کند. 

وی یاد آور شد: استان کرمانشاه هر ساله ضمن تامین ۲۵۰ هزار تن گندم مورد نیاز داخل استان، بخشی از نیاز بیش از ۱۳ استان کشور را نیز با عمل به برنامه حمل ابلاغی از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی اصلی تامین، ذخیره‌سازی و توزیع گندم کشور، تامین می‌کند. 
انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403050201018
  • خبرنگار : 50180