کلاس آنلاین ریاضی کنکور

هوم اسکولینگ ؛ مدرسه در خانه یا خودآموزی ریاضی به کمک فیلم و کلاس آنلاین. متن زیر حاصل بیش از دو دهه آموزش مفهومی ریاضی در بهترین مدارس و آموزشگاه‌های تهران و پژوهش‌های انجام شده در مدرسه تخصصی ریاضی سلامیان است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت سلامیان، امروزه در  نظام آموزشی کشور ما ، مدرسه ‌درخانه قدم‌های اولیه خود را برمی‌دارد. اکنون در ایران داستان خودآموزی و مدرسه در خانه مجهولات زیادی دارد .کمرنگ بودن هوم اسکولینگ و مدرسه در خانه، یک خلأ آموزشی بزرگ است . دانش‌آموز ؛ به کمک آموزش در خانه؛ هم به لحاظ افزایش قدرت حل مسئله در همه درس‌ها و هم کسب مهارت‌های غیر درسی می‌تواند بسیار موفق‌تر از همسالان خود بشود.

دقت کنید که مدرسه در خانه لزوما به معنی خرج کردن و پرداخت هزینه‌های کلان معلم‌های خصوصی نیست ؛ بلکه عادت دادن دانش‌آموز به استفاده مفید از فیلم‌های آموزشی رایگان در یوتیوب و آپارات و کانالهای تلگرام و یاخریدن فیلم آموزش ریاضی کنکور از سایت‌ها که لزوما گران‌قیمت نیز نیستند می‌تواند یک راه جایگزین خوب باشد. البته خانواده برای یادگیری تعاملات اجتماعی برای بچه‌های دبستان باید راه جایگزینی پیدا کند. خانواده‌های ثروتمند؛ برای آموزش فرزندان خود ؛ در موسیقی ؛ ورزش ؛ زبان انگلیسی و حتی ریاضی و فیزیک؛ برنامه‌های جدا از مدرسه دارند حتی با ترتیب دادن سفرهای خارجی هدفمند؛ دانش‌آموز را ترغیب به یادگیری بهتر زیان انگلیسی می‌کنند و به کمک جاذبه توریستی کشورهای خارجی؛علاقه به جغرافیا و تاریخ و حتی ادبیات جهان را به طور غیرمستقیم در فرزند خود ایجاد می‌کنند.

اما شاید هزینه‌های این داستان؛ خارج از توان طبقه متوسط یا ضعیف جامعه باشد؛ در این شرایط تنظیم کردن آموزش مفید در خانه و علاقه‌مند سازی دانش‌آموز به یادگیری به کمک ساختن الگوهایی چون معلم خصوصی یا آنلاین در منزل می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

دلایلی که برخی خانواده‌های ایرانی به مسئله مدرسه در خانه روی آورده‌اند :

  • الف) تضاد ارزش‌های اجتماعی خانه و مدرسه
  • ب) تضاد ارزش‌های دینی خانه و مدرسه
  • ج) اثرات منفی نمره‌گرایی در مدارس
  • د) بازماندگی از تحصیل

حقیقت این است که بعضی بچه‌ها، به دلایل مختلف از قبیل فقدان مدرسه مناسب و یا نبود شرایط خوب در روستاها، از تحصیل جا می‌مانند.ضمنا فقر آموزشی  سبب حذف اجتماعی می‌شود. افراد با سطح آموزش پایین‌تر به‌طور عادی از فرصت‌های پیشرفت جامعه  محروم می‌شوند. فقر آموزشی علت نابرابری آموزشی و ادامه تحصیل است و طرح مدرسه در خانه حتی به طور کلاسهای آنلاین یا آفلاین با محتواهای ضبط شده می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

روش مدرسه در خانه می‌تواند عاملی برای جلوگیری از ترک تحصیل باشد.

سایت دکتر سامان سلامیان در درس ریاضی از سال ششم تا کنکور ؛ محتوای ارزشمندی برای خودآموزی ریاضی آماده کرده است که دکتر سامان سلامیان ؛ تجربه سال‌ها آموزش ریاضی را در ویدئوهای آموزشی خود به همه دانش‌آموزان کشور تقدیم کرده‌است.

  • ه) نظام تنبیه در مدارس
  • و) تکلیف محوری مدارس

  • ز) ناکافی بودن آموزش مدارس برای قبولی در کنکور و ورود به رشته‌های خاص در دانشگاه‌های برند و مطرح
  • ح) همانطور که مدارس ایران برای ورزش و موسیقی و زبان انگلیسی برنامه موفقی ندارند و خانواده در خارج مدرسه وقت و هزینه می‌گذارد ؛ امروزه ریاضیات و فیزیک و شیمی نیز به همین سرنوشت دچار شده است.

که فقط با گذاشتن هزینه و وقت خارج از چارچوب مدرسه می‌توان دانش‌آموز را آماده شرکت در کنکور یا گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های خوب دنیا نمود. به گونه‌ای که با گرفتن بورس تحصیلی ؛ بتوانند رایگان در بهترین دانشگاه‌های دنیا تحصیل کنند و وارد بازار کار بین‌المللی شوند. امروزه ساده‌ترین و ارزانترین روش مهاجرت ؛ مهاجرت تحصیلی است.

 پژوهشگران روانشناسی تربیتی، آموزش را یک جریان پیوسته می‌دانند که از اولین دقایق حضور در دامن خانواده آغاز می‌شود و با حضور در مدرسه و دانشگاه به سیر خود ادامه می‌دهد .یکی از مزایای بزرگ روش مدرسه در خانه، فراهم کردن فرصت برای پدر و مادرانی است که میل دارند بین راه‌های متفاوت برنامه درسی، به انتخاب‌هایی مناسب با نیازها و علاقه‌های فرزندان خود دست بزنند. همچنین نتایج تحقیقات نشان می‌دهد کودکان مدرسه‌درخانه، ازنظر اوضاع دانشگاهی آگاه‌تر بوده، دارای خودپنداره مثبت‌ و روابط اجتماعی بهتری هستند.

همچنین طی یک مطالعه وسیع که، روی هزار خانواده آمریکایی انجام‌شده است ؛ معلوم شد احتمال کاهش بزهکاری در کودکان مدرسه‌درخانه، از مزایای اصلی استفاده از هوم اسکولینگ ؛ خودآموزی در منزل با فیلم آموزشی یا دبیر خصوصی ریاضی به شمار می‌آید.

گرایش به تحصیل در خانه، حال یا با معلم خصوصی یا با کلاسهای آنلاین یا فیلم اموزشی آفلاین ؛ مثل فیلم های آموزش ریاضی دکتر سامان سلامیان در برخی خانواده‌های ایران رو به افزایش است. نارضایتی از برنامه‌های درسی، تمرکزگرایی، سیاست‌زدگی آموزشی، حجاب اجباری در مدارس دخترانه و آموزه‌های مذهبی متعصبانه در برخی مدارس ؛ و یا حتی در نقطه مقابل ؛ عدم رعایت پوشش مناسب اسلامی در برخی مدارس و عدم رعایت اخلاق و شعائر مذهبی ؛  توجه نکردن به علاقه‌ها و نیازهای کودک و پویایی روش‌ها،  از دلایل گرایش روزافزون به مدرسه در خانه بیان شده است.

مدرسه‌درخانه یا Homeschooling چیست؟

در بیست سال گذشته؛ هوم اسکولینگ یا  مدرسه‌درخانه یا استفاده از کلاس آنلاین ریاضی کنکور، به‌وسیله والدین فردگرا و فعالان آموزشی ارتقا یافته است. مدرسه‌درخانه، یک دوره کوتاه یا بلندمدت است که طی آن، آموزش به‌وسیله پدر و مادر، بستگان و یا مشاوران آموزشی، در قالب موضوعات مختلف محتوای درسی انجام می‌گیرد. به‌بیان‌دیگر، این رویکرد نوعی جایگزین آموزشی است که در آن والدین، مسئولیت اصلی آموزش‌وپرورش و برنامه‌ریزی درسی فرزندان خود را بر عهده دارند. در

طرح مدرسه‌درخانه، نیازی نیست که خانه به شکل کلاس درس باشد. بلکه می‌توان آموزش را متناسب با سبک زندگی خانواده، به‌صورت سفارشی طراحی نمود. مهم این است که والدین امور مربوط به آموزش را به هیچ مشاور آموزشی محول نمی‌کنند و مسئولیت آن را شخصاً بر عهده گرفته و مدیریت می‌کنند.

از دلایل دیگر استفاده از هوم اسکولینگ و آموزش در خانه و کلاسهای آنلاین یا فیلم‌های آموزشی آفلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اول محتوای کتب درسی؛ که نمونه بارز آن، عدم انطباق محتوای کتب درسی با کنکور سراسری و تحصیل در دانشگاههای معتبر ایران و جهان است. عامل آسیب‌زای دوم نیز، محیط مدرسه است. برخی از این عوامل عبارت‌اند از عدم جذابیت کافی محیط مدرسه جهت انجام برخی فعالیت‌ها مثلا ورزشی ؛ تفریحی و دینی که ممکن است خانواده موافق یا مخالف برگزاری این مراسم باشد.

از طرف دیگر بسیاری از خانواده‌ها، در خصوص نحوه پوشش کودکان و شعائر مذهبی، به غلط یا درست، روش سهل‌انگارانه‌ تری را اتخاذ نموده‌اند.

با هدف رفع موانع اشاعه و کاربرد هوم اسکولینگ و مدرسه در خانه در ایران، پیشنهادات زیر قابل ارائه است:

  • یک) فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از پکیج‌های آموزشی  یا به صورت آفلاین (ضبط شده) یا آنلاین
  • دو) انجام تحقیقات کاربردی با عنوان هوم‌اسکولینگ
  • سه) توجه به روشهای  نوین آموزشی  هوم‌اسکولینگ (مدرسه‌درخانه) و تصویب قوانین مربوطه
  • چهار) از بین بردن انحصار آموزشی دولتی و گسترش اختیارات خانواده‌ها در حوزه  آموزش ‌و پرورش کودکان

در سایت مدرسه تخصصی ریاضی سلامیان؛ کلاس آنلاین ریاضی کنکور از کلاس ششم تا دوازدهم برای امتحان نهایی و کنکور گذاشته شده است که با چند کلیک ساده می‌توان با هزینه‌ای کم ؛ به مجموعه‌ای کامل و علمی از آموزش‌های ریاضی دست یافت.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • دوشنبه/ ۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403050100360
  • خبرنگار :