امیر رضا یوسفیان دوشنبه یکم مرداد ماه در جلسه پنجره واحد زمین، اظهارکرد: راهاندازی پنجره واحد زمین موجب شده که ۹۴ درصد رفع تداخلات ماده ۵۴ اراضی کشاورزی و نیز اراضی عرصه ملی سطح استان همدان که یکی از دغدغههای مهم بود برای همیشه مرتفع شود.
وی بیان کرد: از ۱۵ مرداد ماه موارد رفع تداخلات دیگر دستی نبوده و به صورت صددرصدی از طریق سامانه پنجره واحد زمین انجام میگیرد که در همین رابطه با توجه به تقاضا محور بودن این جریان نیاز است دستگاههایی که تاکنون در سطح استان به سامانه پنجره واحد متصل نشدهاند، هر چه سریعتر تا ۱۵ تیر ماه نسبت به اتصال به این سامانه و پنجره اقدام کنند.
یوسفیان با اشاره به ضریب حفاظتی بالای پنجره واحد زمین، خاطرنشان کرد: تسریع و تسهیل در کار متقاضیان از مزایای این طرح بوده و این سامانه آثار و فواید بسیار خوبی دارد و اگر درست عمل شود نیاز به حضور ارباب رجوع در دستگاههای اجرایی به حداقل خواهد رسید.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به راهاندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین این استان، گفت: وضعیت استان همدان در رابطه با میانگین پاسخگویی به استعلامات در این پنجره وضعیت خوبی بوده و منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در سطح کشور رتبه دوم سطح کشور در زمینه پایینترین زمان پاسخگویی به استعلامات در پنجره واحد زمین بوده است.
اسفندیار خزایی با اشاره به دستگاههای برتر استان همدان در پنجره واحد زمین افزود: فرودگاه و شرکت آبفا از جمله دستگاههای برتر استان همدان در ارزیابیها در بحث درگاه استعلامات و منابع طبیعی در بحث درگاه پایش بودهاند.
وی با تاکید بر برگزاری مستمر و ماهیانه جلسات پنجره واحد زمین تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از سرویس و خدمات لازم از جمله پروانه تأسیس شهرکهای صنعتی، پروانه تأمین نوع اراضی، استقرار واحدهای صنعتی، استعلام علائم راهداری، استعلام حریق فرودگاه، استعلام حریق راهآهن، استعلام حریم اوقاف، استعلام اصالت اجاره، استعلام حریم میراث، استعلام حریم خطوط نفتی، حریم تأسیسات نیرو برق و پالایشگاه نفتی، تأمین حدود اراضی روستایی استان همدان از طریق این سامانه پنجره واحد زمین در حال ارائه است.
خزایی خاطرنشان کرد: کاهش بار مراجعات حضوری، ارتقاء ضریب سلامت بالای کار، سرعت اجرای کار برای متقاضیان و کاهش انرژی و بهرهوری بالا از مزایای راهاندازی این سامانه در آینده نزدیک خواهد بود.
وی تصریح کرد: داشبوردهای مدیریتی مهم برای این سامانه تعریف شده که در آن عوامل نظارتی هم میتوانند نظارت خود را به این پنجره واحد داشته باشند و در واقع این اقدام میتواند ضریب سلامت کار را ارتقاء داده و سرعت اجرای کار را برای متقاضیان افزایش دهد و مصرف انرژی و میزان مراجعات حضوری کمتر شود.
به گزارش ایسنا، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، یکی از ۲۳پروژه اولویتدار دولت الکترونیک است که به منظور ایجاد سهولت در ارائه خدمات و مجوزهای زمین محور و مدیریت و پایش بهینه اراضی ایجاد و راهاندازی شده است.
از مهمترین اهداف این سامانه میتوان به ثبت و صدور مجوزهای مرتبط با ساخت و ساز در اراضی و املاک خصوصی و استعلامات مربوطه، ثبت و واگذاری بهرهبرداری از اراضی و املاک ملی، دولتی و وقفی، ثبت و پیگیری گزارشهای مردمی زمین خواری و نظارت بر اجرای قوانین مرتبط با حوزه زمین اشاره کرد. با اتصال به این سامانه دستگاههای مرتبط در کمترین زمان ممکن میتوانند به کار متقاضی رسیدگی کرده و پاسخ استعلامات را در کمترین زمان ممکن دهند.
انتهای پیام