افتتاح نخستین هیات صلح دامپزشکی کشور در گلستان

هیات صلح دامپزشکی استان گلستان برای اولین بار در اداره کل دامپزشکی استان گلستان با حضور معاونت محترم قضایی، رئیس کل و رئیس شورای حل اختلاف گلستان و مدیر مجتمع شورای حل اختلاف گرگان افتتاح شد.

️احمد جعفری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان شامگاه یکشنبه در مراسم آغاز به کار این هیات صلح ، بیان کرد: هیات‌های صلح و صلح یاران برای حل و فصل دعاوی پیش از تشکیل پرونده و در مواردی حتی پس از تشکیل پرونده، ورود می‌کنند.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان با بیان این که مردم اولین راهکارشان در مواجهه بااختلافات طرح پرونده در محاکم نباشد افزود: هیات‌های صلح در کنار شوراهای حل اختلاف بستری برای حل مشکلات مردم به دست خود مردم و به دور از فضای دادگاه است.

وی ادامه داد: اعضای این هیات ۴ نفرند ‌، ۳ نفر آگاه به مسائل دامپزشکی و یکی از آنان آشنا به مسائل حقوقی است..

در ادامه جلسه علی کاووسی مدیر کل دامپزشکی گلستان نیز با اشاره به گستردگی فعالیت‌های اقتصادی تولید کنندگان در حوزه دامپروری و دامپزشکی و بروز اختلافات مالی و قضایی بین تولید کننده، خریدار و فروشنده، گفت:طبق روال سابق طبیعتاً چنین پرونده هایی به کارشناس ارجاع و حکم دادگاه برحسب اسناد و نظریه کارشناس صادر می‌شد.

وی ضمن اشاره به گام رو به جلوی دامپزشکی گلستان در سطح کشور، گفت: در حال حاضر ما با افتتاح تاسیس این هیات صلح یک گام جلوتر هستیم و قبل از تشکیل پرونده و ریشه ای شدن اختلافات ورود و رضایت طرفین را جلب خواهیم کرد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان تاکید کرد: اعضا این هیات در مواردی که یکی از طرفین اختلاف بهداشت عمومی جامعه را تهدید کرده باشند ورود نمی‌کنند، چرا که سلامت جامعه خط قرمز ما در سازمان دامپزشکی است. و دامپزشکی به عنوان دستگاه حاکمیتی ، مدافع سلامت جامعه است.

کاووسی در پایان، با بیان اینکه هیات‌ صلح دامپزشکی وابسته به محاکم نیست، گفت: هدف ما از تشکیل این هیات و همکاری با ستاد صبر مرکز حل اختلاف جلوگیری از تولید و طرح پرونده در محاکم و حل اختلافات طرفین قبل از تشکیل پرونده قضایی است ،که این عمل به ثواب اخروی نزدیکتر است.

لازم به ذکر است ؛ستاد صبر زیر مجموعه مرکز حل اختلاف قوه قضائیه بوده و در جهت اشاعه فرهنگ صلح و سازش دائماً در حال برنامه ریزی و اقدامات ویژه با هدف مذکور می باشد که یکی از جلوه های آن اقدامات اعطای ابلاغ صلح یاری به اشخاص پرنفوذ و دارای قدرت کلام در بین آحاد مردم،و تشکیل هیات های صلح در صنوف و مشاغل و مجامع گوناگون می باشد که تجلی گر یکی از بزرگترین اهداف کنونی قوه قضائیه یعنی اشاعه فرهنگ صلح و سازش و شیوه های جایگزین رسیدگی قضایی است.

️ در پایان، اعضای هیات صلح دامپزشکی استان گلستان، ابلاغ صلح یاری خود را از مسئولین شورای حل اختلاف استان دریافت کردند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403050100150
  • خبرنگار : 50604