طی سه ماه نخست امسال صورت گرفت

کاهش ۳۴ درصدی تلفات ناشی حوادث کار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی سه ماهه امسال ۲۵ نفر(همگی مرد) هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد کاهش داشت.

به گزارش ایسنا، دکتر علی عباسی امروز اول مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث کار ۲۰ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود در سه ماهه سالجاری سقوط از بلندی با ۱۳ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و جسم سخت با ۶ مورد، برق گرفتگی  با ۵  و سایر حوادث با یک فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: در سه ماهه نخست امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۲ مورد در فروردین ماه و کمترین آن با ۶ مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده‌ است .

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های نور با ۴ فوتی بیشترین و شهرستان‌های جویبار، رامسر، سوادکوه و تنکابن هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

عباسی به تفکیک سن متوفیان ناشی از حوادث کار اشاره کرد و گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۶ فوتی و سنین ۵۱ تا ۶۰سال با ۳ فوتی کمترین آمار طی سه ماه گزارش شده است.

افزایش ۱۶ درصدی مصدومین حادثه کار

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان مازندران طی سه ماه امسال ۲۲۲ مورد( ۲۰۶ مرد و ما بقی زن ) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشت.

عضو شورای قضایی استان مازندران ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403050100019
  • خبرنگار :