رئیس اداره محیط‌زیست بندرانزلی خبر داد

آموزش ایمنی و پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی به محیط‌بانان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی گفت: با هدف پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی، دوره آموزشی دو ساعته با حضور محیط‌بانان و کارشناسان اداره محیط زیست در محوطه محیط بانی قلم گوده، برگزار شد.

سیدحسن جعفری ۳۱ تیرماه با اشاره به برگزاری دوره مهار حریق در قلم گوده، اظهار کرد: با توجه به موقعیت خاص و اکولوژیک شهرستان بندرانزلی در حاشیه تالاب بین‌المللی همه ساله شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای با هدف زمین‌خواری توسط عده‌ای از افراد سودجو و زمین خوار هستیم که با آتش زدن زمین‌های حاشیه تالاب قصد سودجویی دارند.

وی افزود: با هدف پیشگیری از وقوع چنین آتش‌سوزی‌های دوره آموزشی دو ساعته باحضور محیط‌بانان و کارشناسان اداره محیط زیست در محوطه محیط بانی قلم گوده برگزار شد تا به صورت تئوری و عملی با نحوه مهار آتش بیشتر آشنا شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بندرانزلی از زحمات و همکاری همه جانبه اداره خدمات آتش نشانی شهرداری در کنترل و مهار آتش و برگزاری دوره‌های آموزشی جامع و هدفمند تقدیر کرد.

جعفری، موضوعات مطروحه در این کارگاه آموزشی را شامل آشنایی با انواع آتش‌ها و گروه‌بندی‌های A/B/C، نحوه مهار آتش، تشخیص برای وزش باد، به کاربردن ابزار مناسب با توجه به حجم آتش و مهمتر از همه حفظ خونسردی در مواجه با آتش دانست.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403043119658
  • خبرنگار : 50646