محمدرضا هنرور در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مساحت این پروژه ۵۸ کیلومتر است که زیرسازی ۲۷ کیلومتر از این مسیر انجام شده و بخشهای روسازی، ساخت ایستگاه، ریلگذاری، خرید واگن و ... باقی مانده است.
وی با اشاره به اینکه ساخت مسیر ۵۸ کیلومتری به ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: برای ۲۷ کیلومتر آن ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر اختصاص یابد کار انجام میشود.
هنرور گفت: یکی از نمایندگان موضوع اخذ ماده ۵۶ برای جذب ۱۰۰۰ میلیارد تومان را مطرح کرده است که اگر این موضوع صحت داشته باشد و ۱۰۰۰ میلیارد تومان گرفته شود، میتوان عملیات روسازی و ... را در ۲۷ کیلومتر انجام داد.
وی بیان کرد: قرار این است که تا در اوایل مرداد ماه، کمیسیون ماده ۴۸ برگزار شود و پیمانکار، پروژه را تحویل دهد که اگر این کار انجام شود، پروژه عملاً بیصاحب خواهد شد و تمام زیرسازیهایی که در این سالها انجام شده است، از بین میرود.
هنرور با بیان اینکه ساخت راهآهن جوین به اسفراین از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است، افزود: کمبود اعتبار و اختصاص نیافتن اعتبار از سال ۱۴۰۰ سبب شده است تا اجرای این پروژه متوقف باقی بماند. این پروژه یکی از مصوبات مشروط سفر دولت سیزدهم به خراسان شمالی بود و قرار بود ایمیدرو برای ساخت این پروژه وارد کار شود و اعتبار بگذارد، اما همکاری لازم انجام نشده است.
انتهای پیام