در دهه اول محرم انجام شد

اهدای بیش از ۲۳۰۰ واحد خون در لرستان

مدیرکل سازمان انتقال خون لرستان گفت: در دهه اول محرم و همزمان با آغاز پویش نذر خون، مردم این استان ۲۳۳۹ واحد خون‌ اهدا کردند. 

علی سوری امروز (۲۷ تیر ماه) اظهار کرد: در دهه اول محرم و با آغاز پویش نذر خون حسینی ۲۷۸۸ نفر از مردم این استان برای اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند و از این تعداد، ۲۳۳۹ نفر با توجه به داشتن شرایط، موفق به اهدای خون شدند.

او با بیان اینکه زنان لرستانی ۱۱ سال پیاپی پرچمدار اهدای خون در کشور بوده‌اند، گفت: از مجموع اهداکنندگان خون در دهه اول محرم ۲۰۸ نفر زن بودند. امیدواریم شاهد حضور بیشتر زنان در پایگاه‌های اهدای خون باشیم. همچنین از مجموع اهدای خون مردم لرستان در دهه اول محرم ۵۸۸ نفر در روزهای تاسوعا و عاشورا به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه و نذر خون خود را ادا کردند. 

سوری با بیان اینکه هر ۹ دقیقه در لرستان یک نفر به خون و فرآورده‌های خونی نیازمند است، افزود: از مردم ولایت‌مدار و نوع‌دوست استان درخواست می‌کنیم با توجه به فصل گرما و کاهش مراجعه اهداکنندگان، با هدف تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند. امیدواریم  پویش نذر خون با شعار «اهدای خون، فرهنگ حسینی نذر عاشقان» آغازی برای شروع اهدای مستمر هم‌استانی‌ها باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403042717627
  • خبرنگار : 50176