محسن بابادی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: همواره گفته میشود تا فوتبال پایه درست نشود و سروسامان نگیرد، ساختار فوتبال کشور نیز اصلاح نخواهد شد و بهبود نمییابد. پس بهتر شدن اوضاع فوتبال پایه با همین بضاعت اندک، کمک شایانی به رشد و توسعه فوتبال کشور خواهد کرد.
او ادامه داد: یکی از مهمترین ارکان فوتبال پایه مدارس فوتبال هستند اما مشاهده میشود میان همین مدارس فوتبال نیز همبستگی و انسجام لازم وجود نداشته و هر مدرسه فوتبالی ساز خود را میزند. تقریبا هیچ دو مدرسه فوتبالی را مشاهده نمیکنیم که یکدیگر را همپوشانی و تعاملات سازندهای داشته باشند. از طرفی نیز هر مدرسه فوتبال یا به اصطلاح بهتر بنگاه اقتصادی، دیگری را به چشم رقیب نگاه کرده و چشم دیدن موفقیت دیگری را ندارد. بسیار مشاهده شده در یک مدرسه فوتبال از دیگر مدارس و عملکرد آن ها بدگویی شده و هر مدرسه فوتبال خود را بهترین مرکز آموزش و بقیه را ضعیف ترین و ناکارآمدترین معرفی میکند، موضوعی که در اصلاح فوتبال کشور خلل ایجاد خواهد کرد.
این مربی فوتبال پایه عنوان کرد: همچنین تعامل بازیکن و مربی بین بیشتر مدارس فوتبال و حتی ردههای باشگاهی پایه به ندرت و به سختی انجام میشود و اگر یک بازیکن یا مربی بین دو مدرسه فوتبال که بعضا در یک زمین تمرینی اما در ساعات و سانسهای مختلف به آموزش میپردازند، جابجا شود گویی بازیکنی از پرسپولیس به استقلال یا از رئال مادرید به بارسلونا و بالعکس منتقل شده که این حاشیه ایجاد میشود. این در حالی است که به ندرت مدرسه فوتبالی به لحاظ کیفیت زمین تمرینی، تعدد بازیکنان در هر سانس، کادر مربیان، شیوه آموزش، وسایل کمک آموزشی و سیستم مدیریتی کامل بوده و هر کدام به نوعی عیب و نقصی دارد.
او بیان کرد: پس میطلبد مدارس فوتبال تعامل و ارتباط بهتری با یکدیگر داشته و عیب و ایراد هم را بپوشانند و تنها نیمه خالی لیوان را نبینند زیرا خودبرتربینیها نمیتواند به رشد و تعالی یک مدرسه فوتبال کمک کند. پس بهتر است مدیران، مربیان و اهالی فوتبال بیش از گذشته این موارد را رعایت کنند تا همین چرخه ناقص و ضعیف فوتبال کشور در ردههای پایه مختل نشده و همچنان راه خود را حداقل با همین فرمان طی کند.
انتهای پیام