محمد مهدوی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا در مورد نقش پژوهشکده علوم شناختی آموزش و پرورش در تحقق جهش تولید، بیان کرد: از دو منظر این پژوهشکده میتواند در جهش تولید تأثیرگذار باشد و نقشآفرینی کند. وجه اول که بسیار مهم است ارتقای توان شناختی دانشآموزان است.
وی ادامه داد: دانشآموزان دارایی کشور برای آینده و تولید هستند یعنی دانشآموزی که سلامت شناختی داشته باشد، قدرت تفکر، تحلیل، حافظه و یادگیری به خوبی رشد کرده باشد و در شرایط مطلوب باشد، قطعاً پشتوانه تولید آینده کشور است.
مهدوی تصریح کرد: از منظر دوم حوزه علوم و فناوری شناختی یک بازار قابل توجه است که صاحبان ایده و فناوران و پژوهشگران میتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
وی افزود: در کشور ما یک جامعه ۹ میلیون نفری سالمند داریم که یک بازار بزرگ برای خدمات هستند و در واقع سرویسهای پایش ارزیابی شناختی برای سالمندان در جامعه ما به زودی مورد مطالبه قرار خواهد گرفت. نوآوران و فناوران این ظرفیت را دارند که در این حوزه وارد شوند.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی کشور اظهار کرد: در بحث کودکان، در حوزه پایش، ارزیابی، سلامت و حفظ ارتقای توان شناختی کودکان بازار بزرگی را در کشور داریم. البته بازار صادراتی در تعامل با سایر کشورها و عرضه محصولات شناختی به نوبه خود قابل توجه است.
انتهای پیام