رئیس اداره محیط زیست تالش خبر داد

پایش مستمر محیط زیست در مبارزه با قاچاق چوب در تالش

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان تالش گفت: در روزهای اخیر با گشت و پایش‌های مستمر چندین گروه از قاچاقچیان چوب در سطح شهرستان شناسایی، دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

محمدرضا سلامی ریک شامگاه چهارشنبه، ۲۰ تیرماه با اشاره به دستگیری قاچاقچیان چوب شهرستان تالش، اظهار کرد: پیرو گشت‌های مستمر یگان‌های محیط زیست و منابع طبیعی در روستای سیاهکت و برزبیل خطبه‌سرا تالش قاچاقچیان دستگیر شدند.

وی افزود: پس از دریافت گزارش‌های اولیه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که تعدادی درخت در اراضی ییلاقی خطبه‌سرا و ساحلی جوکندان قطع شده و قاچاقچیان درصدد انتقال این مقطوعات هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان تالش گفت: با حضور مأموران محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تالش، وسایل نقلیه متخلفان همراه با محموله چوب قطع شده توقیف و خاطیان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند. 

سلامی ریک تاکید کرد: در روزهای اخیر با گشت و پایش‌های مستمر چندین گروه از قاچاقچیان چوب در سطح شهرستان شناسایی، دستگیر و به مراجع قضائی جهت رسیدگی به پرونده معرفی کرده است.

وی با اشاره به رفع تصرف و تخریب دو دستگاه بنای مسکونی تخته پوش غیر مجاز در اراضی ملی و حفاظت شده لیسار و جوکندان، خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر مامورین یگان محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان تالش در حین گشت و کنترل از منطقه ۳۲ هزار هکتاری لیسار و جوکندان با دو متصرف که به صورت غیر قانونی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده متصرفی خود کرده بودند مواجهه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان تالش گفت: در اسرع وقت با هماهنگی با مرجع محترم قضایی بخش کرگانرود تمام مستحدثات موجود در عرصه قلع قمع و اعاده به وضع سابق شد.

سلامی ریک خطاب به مردم و اهالی روستاهای ییلاقی و مرتعی برزبیل، سوباتان، کمری ورزان و غیره، گفت: هر گونه احداث بنا و تاسیسات یا تغییر کاربری در داخل مناطق چهارگانه محیط‌زیست بدون اخذ مجوز ممنوع است و در صورت مشاهده تغییر کاربری و ساخت ساز غیرمجاز برابر قانون با متخلفین برخورد می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403042014446
  • خبرنگار : 50646