عضو شورای شهر شیراز مطرح کرد

انتقال محور دروازه کازرون به بازار پروتئین شیراز

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از ساماندهی محور دروازه کازرون گفت و افزود: بازار پروتئین شیراز برای ساماندهی محور دروازه کازرون راه‌اندازی شده است تا این وضعیت ناخوشایند با انتقال به بازار پروتئین از بین برود.

مسعود زارعی امروز ۲۰ تیرماه در نشست مشترک خبری که در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز برگزار شد، گفت: ۱۹ پروژه در محور سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شیراز در دستور کار قرار دارد که ارتباط مستقیم با معیشت و مشکلات مردم دارد.

وی ادامه داد: ۶ موضوع مربوط به سازمان میادین در حال ریل‌گذاری و تعیین تکلیف است. غرفه‌هایی با شرایط متفاوت به وجود می‌آیند. در منطقه ۷ و ۹ بازارچه شهرداری به شکل کاملا استاندارد مستقر شده‌اند.

عضو شورای شهر شیراز افزود: ۴۲ غرفه که استاندارد نیست جمع می‌شوند و به  غرفه‌های که زیر نظر شهرداری هستند انتقال پیدا می‌کنند و به صورت عینی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

زارعی بیان کرد: در غرفه‌هایی که شهرداری مالک آن‌ها است با صفر کردن قیمت اجاره توسط شهرداری، ۳۰ درصد از قیمت میوه و تره‌بار کم‌ خواهد شد و به نرخ میدان به فروش خواهند رسید.

زارعی تصریح کرد: بازارچه فعلی در آینده جمع می‌شود و غرفه‌های جدید با امکانات بیشتر به وجود می‌آیند که مجموعه این اقدامات توجه به معیشت و سفره مردم خواهد بود.

 وی به بازار جدید پروتئین شیراز اشاره کرد و افزود: در کمیسیون معاونت شهرداری مجتمع بازار پروتئین مورد بررسی قرار گرفت. این طرح در خصوص محور دروازه کازرون است تا این وضعیت ناخوشایند با انتقال به بازار پروتئین از بین برود و ساماندهی شود.

زارعی در خصوص ساماندهی دستفروشان گفت: در بحث ساماندهی دست‌فروشان در سطح کلان شهرها در سطح متوسط قرار داریم. دستفروش، بارفروش و اغذیه فروش سه موردی است که در طرح ساماندهی قرار دارد و مکان‌هایی به شکلی اصولی و ثابت مشخص می‌شود تا مشکل سد معبر و ترافیک حل شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ شغل به عنوان مشاغل مزاحم تعریف شده‌اند، افزود: ساماندهی مشاغل مزاحم که باید به خارج از محدوده شهر منتقل شوند،‌ در دستور کار است و در همین راستا زمین ۳۰۰ هکتاری و ۲۸ هکتاری را به مشاغل مزاحم و ضایعاتی اختصاص داده‌ایم.

زارعی اظهار کرد: در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ جلساتی راجع به تعیین تکلیف کارخانه سیمان، روغن نباتی، پشم شیشه و کارخانه‌هایی که مشکلاتی برای سلامتی مردم داشتند، برگزار شد و برای انتقال آن‌ها زمان‌بندی مشخص شد و زیرساخت‌های آن به شکل جدید دنبال می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403042014264
  • خبرنگار : 50976